Sidor

lördag 30 oktober 2010

Agility

Idag har jag, Qeylah och Winnie varit på brukshundsklubben och tränat agility. Det var riktigt skönt väder. Ca 10 plusgrader och en sol som nästan tog sig genom molnen. Whippetkompisen Hillevi var också och tränade. Men Hillevi och Winnie tog några extra rundor utanför hindren. Det är ju så kul att springa!! Jag var så upp i träningen att jag glömde bort att jag hade kameran med.... Ja, ja det är väl åldern. Det blir väl fler tillfällen.
Inhandlade en ny garnkorg på Citygross. Passar perfekt till mina garnprojekt. Lite dovt limegrön (färgen syns inte så bra på bilden).
Var tvungen att köpa en till, bara för att den var så snygg. Men den blev inte limegrön utan lite åt rost (orange?) i färgen. Snyggt det också.
Upprivegarnet jobbas det på. Det får åka med till jobbet i natt. PUH, det blir en låååång natt. En timme extra att jobba! Men så här se det nya projektet ut....

Känner mig mera nöjd med det här resultatet.
Regiagarnet suger lite.... men jag har inte bestämt mönstret ännu. Så det får väl ligga ett par dagar till.
På tisdag blir det Stickcafé, efter två veckors frånvaror (har sovit, efter nattarbetet). Ska bli kul att träffa de andra "tanterna" igen.

På återseende.

2 kommentarer:

Majsan sa...

Kanonsnygg korg! Tror att det kan bli en jättefin tröja i alpstickningen.
Usch vad drygt att behöva jobba en extra timme inatt =(
Tycker det är trist att jag inte kan hänga med på tisdag.... men, men.... that´s life.
Pst.... du ..... nu är inte påskhälsningen överst *hehe*

Eva Hudin sa...

Agility med ridgebacks, det har jag inte sett eller hört förut. Disa är en korsning mellan golden och labbe. Hon kom till mig för drygt ett halvår sedan. Har inte haft rasen/erna förut och jag lär mig fortfarande. Min älskade Ella, en irländsk setter, fick gå hädan i januari och jag tänkte jag skulle vänta med ny hund, men...