Sidor

torsdag 4 november 2010

Barnvakt.

Idag dök de upp straxt efter klockan sju. V 9år och F 4år. En hel dag har jag fått rå om dem! Vi har gjort allt det där som man bara får lov att göra när man är mormor. Lekt med dockor och bilar, ritat och målat. Lagat pannkakor med mycket sirap till! Promenerat till ICA och handlat godis, fast det bara är torsdag. Och bara myst. Vi var en vända i lekparken mellan skurarna.
Jag har även fått en drillning om alla de olika figurerna i Bakugan's värld! Suck, vad lite man vet....
Önskelistan inför julen fick jag också höra. Ja, veckorna går ju fort, så snart är vi där!
Trötta är vi hundarna och jag nu när barnen åkt hem till sitt. Alla tre vovvarna har varit som plåster på barnen hela dagen och inte vilat mer än den stunden vi var på promenad.
Nu ska jag koppla av med lite stickning.
Förresten! Är det nån där ute i syberspace som har ett tips på hur man förlänger en färdigstickad tröja med resår längst ner? Jag tänkte mig att plocka upp maskor ovanför resåren och sticka på en bit och sen sticka ny resår. Men hur gör jag då med den "gamla" resåren? Tar tacksamt emot tips!!!

På återseende

3 kommentarer:

Majsan sa...

Så härligt att få rå om och skämma bort barnbarnen sådär =)
Tyvärr har jag inget bra tips till resåren.
Vi hörs!

Hedvig sa...

Hej!

Hittade just hit till din trevliga blogg. Ser att vi delar två stora intressen, nämligen hundar och stickning. Kul!

Ha en bra helg!
/Hedvig

mammas glutenfria blogg och nattstickan sa...

Hej, jag hittade också just hit till din blogg. Ser att vi inte bara har samma intressen utan samma jobb också. Jag är också en nattarbetande labmänniska.