Sidor

onsdag 10 november 2010

Samvaro.

Jag förtog mig nog häromdagen. Det har inte blivit mycket gjort de här två dagarna. I går var jag på stickcafé, och det är alltid lika trevligt. Anneli överraskade oss med SEMLOR! Ur led är tiden! Men vi är inte nödbedda, så vi glufsade friskt! De var jättegoda. Lite stickat och mycket pratat blev det, precis som det ska vara. Lilly (sock-proffset) tyckte att jag skulle fortsätta och sticka sockorna efter dropsmönstret. Blir de för vida i skaftet kan man alltid sy i en tunn gummibandstråd. Ja, där ser man, det finns lösningar på allt!

Idag var det bara mulet, inget regn och hör och häpna: ingen blåst! Karlskrona är ju ett riktigt blåshål i vanliga fall. Någon plusgrad bara, så det fick bli täcke på gammelhunden.
Det blev en timmes promenad med hundarna och trots det mulna vädret var det skönt ute.

Lunchat på sta'n med dottern idag. Alltid lika mysigt. Därefter blev det besök på biblioteket. Undrar vilket år jag var där sist? Allt såg annorlunda ut mot mina minnesbilder! Hittade i alla fall en kul bok:

Herre gud vilka kläder det fanns beskrivningar på!!!! Allt från virkad bikini till stickade slipsar. Eller vad sägs om det här:
Jag satte tillbaka boken med ett leende. Hu så gräsligt.

Eftermiddagen har jag tillbringat hos mina föräldrar på Sturkö. Idag fick vovvarna vara hemma, men annars brukar vi gå en tur på min barndoms ö. Lukta på havet och njuta.  Timmarna går fort när man sitter och fikar och pratar. Och pratar det gör vi mycket. Till slut blev det i alla fall hemfärd och det hade redan blivit mörkt!
Vart tog den här dagen vägen?
Nu blir det lite kvälls-stickning och nån gammal film. Har hela kvällen för mig själv. Lyxigt!

På återseende

2 kommentarer:

Majsan sa...

Det där gamla är ju i ropet igen.... så vem vet... snart kanske vi kommer med varsin virkad bikini =)))

Eva Hudin sa...

Jag har tittat i den boken på biblioteket och det var bara för mycket. Men ändå kul att bläddra och någon liten idé kan man kanske få!