Sidor

fredag 12 november 2010

SOL.

Igår fick vi en härlig långrunda i strålande höstsol! Vi gick på Rosenholm, där det förut var militärt område, KA2 hette garnisonen. Viss verksamhet finns kvar mellan varven. T.ex får vi gratis skott-träning på våra hundar, eftersom Flottans värnpliktiga har övningsskjutning där.
 Härliga öppna ytor för hundarna att springa på och många viltspår att lukta in. Så de var duktigt trötta när vi kom hem.


Min julklapp till mig själv kom med posten i början av veckan. Härliga rundstickor från Knit Pro:
Hoppas de är lika sköna sticka med som de är läckra i färgen!

För övrigt har jag som alla andra stickerskor flera arbeten på G. Tröjan i mohair som jag förlänger, barntröjan till minsta barnbarnet, mina sockor i regiagarnet och så fick jag behov av att börja på en
Hallo Kitty-mössa till en av töserna, i natt när jag jobbade (två av våra fyra barnbarn är flickor, 4 och 5 år). Hittade lite vitt garn som bara väntade på att bli satt på stickor. Men det blir till att göra två mössor, annars blir det väl slagsmål.
Det har blivit lite dåligt med stickning annars om dagarna. Det har varit en massa annat i livet som händer oss, mannen och mig. Mer info kommer längre fram i november. Men allt är bara positiva saker, så tankarna är splittrade och koncentrationen saknas mellan varven. Nu fick jag till det...mellan varven...hi,hi.
En natt till sen är jag ledig till måndag. Då ska jag på utbildning för nattarbetare! Något som Företagshälsovården håller i. Ska bli intressant, hoppas jag. Det svåra blir att vara hemifrån en HEL DAG, 8-16. Var ett tag sen jag jobbade så....

Ha en skön helg!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Stora hundar ska ha stora ytor. Tyvärr tar mina ben stryk av städningen och jag kan bara cykla när jag väl är hemma, men det verkar inte Disa ha något emot.
Finns det någon som inte har flera arbeten på gång? Jag hinner knappt börja på ett nytt förrns tankarna är långt före, på nästa arbete. Och så håller det på tills det verkar surrar och snurrar i skallen. Det är kanske tur att det inte blir något av alla idéer som poppar upp. Ha en trevlig helg!