Sidor

måndag 22 november 2010

Syndafloden?

Ja, så kändes det idag när M och jag och alla hundarna var på långpromenad! Mina ridgebacks hade sina "oljerockar" på sig. Det var en förutsättning för att få dem med ut. Men väl ute glömde Winnie att hon var ridgeback!!! Saga och hon plöjde genom den ena vattensamlingen efter den andra. Vattnet yrde runt dem, och Winnie var lika blöt innanför "rocken" som utanpå! Ja det är väl som med små barn...som hoppar i pölarna tills stövlarna är fulla merd vatten. Det är bara att hänga på tork. Väl hemkomna efter två timmars promenad i regn, var gammelhunden kall och frusen.
Det blev till att bädda  om henne ordentligt. Även Winnie och Qeylah ville ha täcke, så det blev till att ta fram två, så alla tre fick upp värmen.
På förmiddagen har Mäklaren varit här med fotograf, så om några dagar kommer vårt hus ut till försäljning! Det är med blandade känslor som vi flyttar efter drygt 25år i huset. Men med ny Husbil och fin Lägenhet blir det säkert riktigt bra. 
Efter allt röjande och fejande är jag duktigt trött, så i kväll blir det nog inte nån "uppesittarkväll", utan tidig nattning är väl troligare.
I morron är det tisdag och stickcafé! Det ser jag fram mot, bara avkoppling!

På återseende

2 kommentarer:

Anita sa...

Det är väl underbart när hundarna rasar runt så. Å så gott de sussar sedan. Det är hundliv det!

Hedvig sa...

Vad fina hundarna är! Förstår dock om de är skeptiska till vädret, det är min också... :)

Syns ikväll på stickcaféet!