Sidor

torsdag 30 december 2010

Allt detta vita.....

...vad är det? undrade Alliz när hon kom ut i snön igår. Kändes nog lite blött, för hon var tvungen att skaka av tassarna med jämna mellanrum när hon strosade omkring och undersökte drivorna.
Men det blev ingen längre promenad i snön, utan ganska omgående kom hon in i stugvärmen igen, och passade sig noga för att komma för nära dörren när den öppnades.

Mer vitt kom det med posten häromdagen! Det var min vinst från stickamera's julkalender!
Tack till Wildvittran, http://www.wildvittran.se/ som skänkt vinsten! Jag vet precis vad det ska användas till!! 
Är nu inne på mina sista jobbarnätter detta året! En natt till, så har jag gjort mitt för i år. Det blir till att sova en stund extra i morron, så jag klarar att vaka in det nya året. Eftersom vi har våra hundar och katter, blir det en stillsam nyårsvaka, bara mannen och jag. Men nå't gott att äta och lite rött att dricka till blir det allt.
Vill med detta önska alla mina vänner där ute ett gott slut och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Ha' de' gott, go' vänner

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Siv, min nästa katt får bli en siames, en chokladmaskad kanske. Grattis till vinsten! Min förra hund var fruktansvärt rädd för smällare, Disa verkar inte bry sig och vad skönt det är. Den här tiden är plågsam för många djur. Jag önskar också dig ett gott slut och ett gott nytt.
Kram
Eva

Anonym sa...

Förstår Alliz =)
Garnet ser jättehärligt ut..... och jag vet vad det ska bli *hehe*
L och jag önskar er ett riktigt, riktigt Gott Nytt År!
kram

mary-ann sa...

önskar deg ett gott nytt garn och stickår :))