Sidor

måndag 27 december 2010

ISIGT!

Vi har haft ett juvligt vinterväder idag: soligt, ingen vind och ca 6 minusgrader. Det blev vår vanliga långpromenad med M och labbarna. Men efter julens snöande och blåsande blev det till att plumsa i drivor som gick upp på låren! Vi brände massor av kalorier idag. Känns inte fel.
 
Winnie behövde täcke på efter allt busande i snön!
Saga lyckades hitta en bra pinne längst ner i en snödriva! Men det krävdes en hel del grävande......
För övrigt har vi överlevt julen i år också. Barn och barnbarn var hemma Annandag Jul. Det blev några intensiva timmar, med middag och julklappsutdelning, barnfilm och kaffe. Vet inte vem som var tröttast: barnbarnen eller vi mor/far-föräldrar?
Förra året fick jag en så fin smidesstjärna med plats för värmeljus. Den har vi ofta tänd nu den mörka tiden. Det blir ett så behagligt ljus.....
Jag har också lyckats vinna garn på stickamera's julkalender! Jag som aldrig vinner......Nyfiken?
Kolla in lucka 20! http://www.stickamera.se/julkalender_lucka20.php

Det har inte blivit så mycket stickande i julen. På jobbet har det inte varit nån tid över och övrig tid har av någon anledning bara försvunnit i ett huj! A's rosa och lila tröja har jag min vana trogen rivit upp....Men har nu stickat i fatt med en storlek större stickor! Det känns mycket bättre. Så nu är jag lika långt som på bilden i ett tidigare inlägg!
Talböckerna får stå tillbaka ett tag, för jag har börjat läsa Diana Gabaldon's senaste bok om tidsresenären.  Det är väl den sjunde i ordningen och alla är bara så bra...
Köpte en till dottern i julklapp och en till mig själv . Dottern är lika biten som jag av serien. Och eftersom boken är i tjocklek tegelsten, lär det inte bli så mycket stickat ett tag framöver...... 
I morron blir det stickcafé, årets sista! Får se om det blir några varv på tuben i öglealpacka??

På återseende.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig runda idag med solsken och snöpulsning =)
Grattis till vinsten! Det var nog den luckan som jag tyckte var bland de svåraste.
Inte visste jag att det hade kommit fortsättning på Diana Gabaldons böcker! Jag har ett helt gäng tegelstenar här hemma =) De är verkligen superbra!
Ses i morrn!

Eva Hudin sa...

Så bra den första bilden är, där har du verkligen lyckats fånga vintern och kylan och den härliga solen. Och sedan hundarna som verkar gilla läget. Diana Gabaldon har jag inte hört talas om och blir nu förstås nyfiken. Må väl!