Sidor

fredag 18 februari 2011

Fredagsmys...

.....blir det ikväll. Lite god mat och ett glas rött (om jag vågar chansa, kan få migrän). Bara ta det lugnt och sitta och prata efter arbetsveckan. Ingen klocka som ringer i ottan i morron, utan vi kan vakna i lugn och ro... Visst låter det bra?
Har lunchat med dottern idag. Mysigt. Gick på sta'n efteråt och försökte hitta några tröjor och jeans. Inte helt lätt. Gör de bara kläder till anorektiker nu för tiden? Inget för kvinnor i sina bästa år med gäddhäng och bilringar? Blir så trött på att inte hitta nå't jag vill ha! Klart det blir ju billigt, när jag inte får handlat nå't. Men jag behöver lite nytt. SUCK! Får väl göra ett nytt försök en annan dag......

A's mössa är färdig. Och den blir nog godkänd. Ska bara hitta ett tillfälle att lämna över tröja och mössa.
Nu har jag plockat fram min flättröja! Tur att jag gjort en massa stickmarkörer, för det behövdes! Ska bli kul att se om jag får till det. Bild kommer när jag kommit en bit på väg. Fick förresten en  beställning på en mössa till F. Mormor kan sticka, så hon kan göra en, tyckte hon.
Ska se ut som mönstret på SmåDrops nr 12-32. Ja, då får väl mormor göra en......

Kallt och grått har det varit i veckan, men i eftermiddags visade solen sig en liten stund. Genast blev jag lite piggare.
Det är mycket vatten i ån. Undra om bryggorna finns kvar när det blir vår och normalt vattenstånd?
Nej, nu blir det till att fixa fredagsmys!

Ha en skön kväll.
På återseende.

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vad fin mössan blev, den verkar rolig att sticka. Du är så flitig.
Visst är det trist när man inte hittar några kläder när man är i affärerna. Jag håller med dig, det är konstigt mode just nu, man kan ju inte ta på sig vad som helst.
Trevlig Helg!

mammas glutenfria blogg och nattstickan sa...

Ja, det där med kläder håller jag verkligen med om, men som sagt, det blir ju billigt klädkonto. Jag är också ledig i helgen och ska försöka få lite ordning i stugan, det är inte så mycket jag kan göra här hemma inför flytten ändå.

Anita sa...

Så söt mössa du gjort! Väldigt fint mönster du stickat i.

Hedvig sa...

Vad söt mössan blev! :)