Sidor

torsdag 3 februari 2011

Nästan som vanligt.

Ja, så är tillvaror nu. Yrseln har övergett mig och kvar är bara en tung trötthet. Men så är det ju alltid när man haft besök av VIRUS.
I tisdags var det stickcafé, som vanligt. Anneli hade bullat upp med nybakade frallor och sina goda semlor. Det går inte att motstå något av dem....
Vi var ett glatt gäng tanter (15stycken!), som höll en ganska hög ljudnivå, med allt prat och skratt. Det ska väl sägas att det blev stickat en hel del också.

På kvällen ringde V (som går i 3:an) och undrade om hans mormor kunde följa med och åka skridskor på onsdagsförmiddagen? Yrseln var ju inte helt OK, men jag tänkte att det finns ju en sarg att hålla sig i...Så jag ville ju följa med, bara han tog mammans skridskor med sig, så jag också kunde åka. Det var hela deras lilla skola som hade bokat tid i ishallen, så även bonusbarnbarnet D (går också i 3:an) var med. När alla ungar var på isen var det min tur att få på mig skridskorna! Vad i h...te är detta! I kassen låg ishockeyrör i storlek 40!! Inga vita konståkningskrillor med taggar fram. Jag har väl aldrig åkt på ishockeyrör! Fröknarna och de andra föräldrarna tittade på mig och undrade om jag kunde åka på "såna". Ingen aning sa jag ,men jag får väl prova! Suck, jag höll mig upprätt och kunde ta mig fram och även stötta pojkarna lite i början.

                                                    V i djup koncentration (ovan)
                                                    D lite mer självsäker på skrillorna.
Men pojkarna klarade sig lika bra utan mig, så i halvtid åkte skridskorna av och jag fanns tillhands utanför isen. Ska jag följa med nästa år, får det allt finnas vita konståkningsskrillor i påsen!

A's tröja börjar närma sig slutet. Har ungefär 10cm kvar på ärmarna. Jag stickar som vanligt båda samtidigt. Sen ska den bara sys ihop och stickas halskrage. Funderar på hur jag ska göra med halsen? Resårkrage eller rullkrage? Har ett tag till innan jag behöver bestämma mig.
Är faktiskt ganska duktig med att inte påbörja nåt nytt.....Jag har en del projekt som det finns garn till och sen finns det ju garn som inte har några projekt, men det är ju inget bekymer, eller? Nytt garn fanns det i garnaffären igår. Och ett litet nystan regia/silk-garn fick följa med hem. Hade tänkt komplettera mitt melerade regiagarn med ett enfärgat garn i ett nytt sockprojekt. Men först ska tröjan bli färdig.
Till helgen går flyttlasset till lägenheten. Hoppas mina orkidéer kommer att trivas i vårt nya hem. Nu pryder de fönsterkarmen med blommor i många färger! Bland annat de här två:

Vi får väl se när det blir tid till nästa inlägg. Först två jobbnätter och sen flytt på det. Men tid att följa er andra kan man nog få till mellan kånkandet.

På återseende!

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag får önska er Lycka till med flytten. Hoppas allt går bra.
Vilka fina orkideer du har, fina mönster, de kommer säkert att trivas i lägenheten också.
Synd att inte dina konståkningsskridskor var nerpackade i kassen, du verkar tycka om att åka skridskor.
Vilket gott fika det bjöds på på stickcafét.
Kram!

Anita sa...

Tänk att det ska vara så stor skillnad på att åka ishockeyrör och konståkningsskridskor. Skridskor som skridskor kan man tycka men jag förstår dig att du klev av isen, hade jag också gjort. Lycka till med flytten.

Eva Hudin sa...

Ojojoj, åka på hockeyrör verkar vara alldeles omöjligt, jag har försökt och det gick inte alls, tyvärr. Modigt av dig att prova i alla fall. Hellre semlor än hockeyrör om jag måste välja! Två valpar ska till Skåneland, en till Gotland osv. Och jag tycker mig känna en släng av separationsångest - hur ska jag klara detta??? Men några säger att jag kommer att vara ganska less på dom när de börjar närma sig åtta veckor. Vi får väl se!

Hedvig sa...

Oj så snygga orkidéer! :)
Och vad roligt med skridskorna. Själv kan jag absolut inte åka på något annat än hockeyrör. Tycker de är mycket stabilare... ;)

Ha en bra helg!

Anonym sa...

Men du.... jag hittar inte någon bild på dig när du åkte =))))
Vet i sjutton om jag hade gett mig ut på såna skrillor överhuvd taget =)
Hoppas att det går bra med flytten! Bara slå en pling om ni behöver hjälp!
kram