Sidor

tisdag 8 mars 2011

Tulpaner.....

....kom mannen hem med idag, eftersom jag har namnsdag. Vi brukar inte fira namnsdagar, så därför var det extra roligt att få blommor idag.
Ska bli spännande att se hur de ser ut när de är utslagna!

Jag trodde att jag skulle klara den här veckan utan måsten. Men ack, vad jag bedrog mig. I morron eftermiddag blir det till att ta sig till jobbet för semesterplanering! Ja, semester vill jag ju ha, så det är bara att masa sig dit!

Stickcafé har det varit på förmiddagen. Som vanligt var vi ett glatt gäng tanter. Idag fick tråksjalen åka med, och några varv blev det allt, trots att varven börjar bli lååånga nu. Naturligtvis var det SEMLOR till fikat idag. Jättegoda! Det har blivit många semlor i år. Inte bra för figuren! Fast å andra sidan är det inte så mycket figur jag har nu vid 50+! Eller det är kanske det jag har??

Flättröjan fick några varv igår. Det är riktigt kul att sticka, när det händer olika saker på varven hela tiden. Men det är ingen TV-stickning precis. Så i kväll blir det mannens sockor och TV4:s Bygglov, tror jag.

På återseende.


2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Du glömmer väl bort min utlottning, du måste kommentera om du vill vara med.
Grattis på namnsdagen.
Kram!

Eva Hudin sa...

Jag älskar tulpaner, från strax efter jul och framåt står det nästan allt en kvast i en vas hos mig. Dessvärre är jag också en semmeltok! Ska till doktorn idag, tänk om hon vill ha min vikt, då måste jag ställa mig på vägen. Flickkroppen är ett minne blott, men man borde ju kunna skärpa sig lite, i alla fall.