Sidor

torsdag 3 mars 2011

Vårkänslor?

Lyckliga hundar hade jag idag på förmiddagen! Inga täcken på och ett stort fält att springa och tramsa på. Till och med gammel-Line var på riktigt springhumör idag. Så mysigt att se att även hon har lite fart kvar i den gamla kroppen.
Helt klart är det vår på gång! Isen har släppt vid kanterna av ån. Kanske för att det är lågvatten? Men det känns som det är dags för islossning!
Hemma brukar jag få städfnatt när det blir soligt och varmt. Nu har jag ju inte behov av nån "vårstädning" eftersom vi precis flyttat in! Men alla hundfällar blev tvättade och torkade i solen på balkongen! Nytt överdrag blev det också i soffan där hundarna sover på natten (ja de är bortskämda, jag vet det!)
Visst blir man glad av ett sånt här tyg?

Har börjat på mannens sockor idag. En kopp latte och stickningen, i favoritfåtöljen så blev det en perfekt eftermiddag. 
Flättröjan har fått stå tillbaka för sockorna, men några varv då och då ska det nog kunna bli!

Har fått paket från Garntjänst idag! Jag har väntat länge på det. Beställde det i januari! Smånystan i 10 olika färger och häfte med virkade små figurer! Vi får väl se vad som blir gjort.
Egentligen borde jag ha köpstopp på garn för resten av året,men det är ju symässa i Malmö snart........

I morron är det fredag! Härligt med helg igen!

På återseende!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tog ett varv på slingan idag och där låg massor av snö kvar..... drog därifrån snabbt som attan... jag var inte alls sugen på vinter, nu när solen äntligen visar sig.
Glad blir man av tyget på soffan =)
Ses kanske imorrn?!

Skaparglädje sa...

Hos mig har det varit så råkallt idag. Inget vårväder här inte.
Tyget på soffan var läckert tycker jag, härligt när man kan torka det ute i solen, kan nästan känna den ljuvliga doften ända hit.
Kram Anne-Lie

Eva Hudin sa...

Visst blir man glad av tyget, Siv. Och garnet har jag stickat i, bra garn. Och jag håller med till 100% - ÄNTLIGEN FREDAG!

Hanna sa...

Härligt med sol! Tänk, det blir nog vår och sommar i år också! :)