Sidor

torsdag 21 juli 2011

Logistik.....

....eller vad man nu ska kalla det, när jag tar mig hemifrån till ängen, med tre ridgeback's och en italienare, som springer kors och tvärs runt allas ben!!! Ja, det är tur att jag är OXE! För hade jag inte varit så envis hade vi aldrig kommit fram! Kopplen såg ut som ett garnnystan katten lekt med, när vi kom fram. PUH! Släppte Qeylah och Winnie, så de fick springa fritt.
Å, de gjorde de!! Sen blev det koppeltrasslarens tur att vara lös, tillsammans med Line. Jag trodde det skulle bli en massa spring. Men icke. Det skulle ätas gräs och inte alls komma när jag kallade! Den här valpen blir nog en prövning....
Va! Ropade matte??
Får väl komma då....
Även Gammel-Line hade lite fnatt i dag och tog ett par rundor med sina kompisar. Men hon blir fort trött...
 .....och kommer lite på efterkälken,
Hem gick det betydligt bättre att ha fyra hundar i koppel. Regnet har hängt i luften hela dagen och det har ju blivit en och annan skur också.
Typiskt städväder med andra ord. Städat blev det gjort. Och hjälp fick jag....
...att tömma min garnkorg! Jisses vad snabb hon var! Som en furie for hon runt med garnet!
I farten gick ett par av mina bambustickor också åt! Fast det bara är två år sen Winnie var valp, har jag inget minne av att det gick så här vilt till! Jag måste vara senil!
Efter städning och omstrukturering av mina garnkorgar, tänkte jag mig en lugn stund med stickning och en kopp kaffe! Gina borde ju vara trött efter promenad och "städning"! Trodde jag! Den där stunden med stickning får nog bli en annan dag. Det blev kaffe med en övertrött italienare i knä't i stället. Till slut somnade hon och då var sticklusten borta! Och ska sanningen fram, så är det rätt gott att sitta med en italiensk "vetekudde" i knä't!
Nu väntar två jobbnätter, de första efter semestern. Vi får väl se hur mycket jag får sova i morron. Det går ju alltid att sova ett par timmar på kvällen, om det skulle vara kris.

På återseende!

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Oj, vad livat det var hemma hos dig, hundvalpar är precis som småbarn.
Kram!

Eva Hudin sa...

Jag förstår mer än väl vad ett enda litet blindstyre kan ställa till med. Men man förlåter dom ju allt, eller hur!

Henrietta sa...

Hon kommer väl undan med det mesta eftersom hon är så söt ♥
Ha det så gott!

Kram Henrietta

Hedvig sa...

Ha ha, ibland är det bra att vara oxe. :)

mammas glutenfria blogg och nattstickan sa...

å jag som tycker det är jobbigt att gå med en hund, våran stövare King. Vi har inte lyckats få honom att gå ordentligt, utan han drar så i kopplet. Det går att få honom gå bra ett tag, men sedan verkar han glömma det igen. Våra tidigare hundar, Vorstehar gick det att lära gå i fint koppel.

Anonym sa...

Hihi ja trassel i koppel känner jag igen!!

Härliga bilder =D ..kanske kan du skicka en bild på Gina som jag kan ha på hemsidan under "kullar"...

/Lina