Sidor

torsdag 18 augusti 2011

Städmani!!

Idag har jag drabbats av städjävulen! Det händer inte så ofta, som tur är, för när jag är klar är jag totalt utmattad! Det hela började med alla läskiga spindlar som ska bo i vår entré! Så nu är den skurad med diskborste och såpvatten! Jag HATAR spindlar. Fick tips om det här:
ska vara bra mot spindlar också! Så nu är entrén spindelfri! Nästa projekt blev köksfönstret! Det fanns gott om spindelnät på utsidan där också, så sprejen har nästan gått åt, precis som spindlarna! Orkidéerna blev duschade, fönstret putsat och nya gardiner uppsatta! Känns riktigt bra!

Ja, sen var det bara resten! Golven skulle torkas och sängen bäddas rent! Tvättmaskinen matas och tvätt hängas på tork!  Däremellan så har jag sprungit ut och in med valpen, som inte är riktigt rumsren ännu! Så nu sitter jag här och undrar varför man drabbas av sån här städmani? Varför inte ta lite i taget, så man inte blir så trött?? Men i morron ska jag inte göra annat än lyssna på min ljudbok och sticka...... tror jag.
Sticket är en present till lilla F som fyller 5år i september. Bild kommer när det är klart.

Gammel-Line har varit krasslig i sin mage hela sommaren,så i går var vi hos veterinären för total genomgång av gammal hund! Inget större fel på henne, inte! Antibiotika och specialmat för magen, blev det. Sen konstaterades att hon hade en tand som var sprucken, troligtvis in till pulpan! Tandvärk, är säkert vad hon har av och till, vår gamling! Stackarn! Så när antibiotikan är uppäten, så blir det till att gå till tanddoktorn och dra ut den dåliga tanden. Hoppas hon blir lite gladare efter det!
Här delar hon solstrimman med "vingmuttern"! Gina går gärna och lägger sig hos Line, det känns nog lite tryggt! Tillvaron med Gina börjar nu fungera ganska bra. För det mesta blir det kissat ute..... om det inte regnar! För då smyger hon bakom ryggen på oss och sätter sig i ett hörn! Hon kallas även "pissråttan", (av den anledningen). Kärt barn har många namn sägs det.....

Hittade en bok på biblioteket som såg mycket intressant ut!
Så många fina tröjor det finns i den! Kan tänka mig att sticka några av dem........
 Så fina möster, men tunnt garn, så de tar nog en hel evighet att sticka! Men visst blir man sugen!
Skulle gärna vilja ha den här boken i min bokhylla! Men den finns bara på engelska att köpa ny. Jag vill ha den med svensk översättning! Litar inte på att jag reder ut mönstren med engelsk text! (Jag har inte övat så mycket på engelska mönster.)

Nej, nu ska jag återgå till min ljudbok och födelsedagsstickningen!

På återseende!

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så rent och fint du har det nu, men jag hoppas att du inte tog samma spray på orkideén. För jag undrar om den tål det :-)
Kram!

Anonym sa...

Jisses vilken energi =))
Fint som snus och spindelfritt - härligt!
Förstår att du fastnade för den boken... ser ut att finnas många fina mönster i den =)

Eva Hudin sa...

Kärt barn har många namn, sägs det. Vilken underbar bild på gammal och ung. Men visst känner man sig nöjd efteråt, när man nästan blir bländad av allt som skiner och blänker. Om det bara kunde vara lite längre...