Sidor

onsdag 3 augusti 2011

Trött!

Vad en extra natt kan ställa till det. Kontinuiteten blir bruten och jag förlorar en massa sömn! Suck. Men vi vill ju alla ha sommarsemester, så då får man ju ställa upp och ta något extrapass. Men visst känns det i kroppen. Jag får väl vara lite seg ett par dagar....
Efter flera dagars regnande har sol och värme kommit tillbaka! Det har varit så varmt att jag nästan önskade lite regn igen! Aldrig är man nöjd!
Visst syns det i ån att det har kommit mycket vatten, för den brukar vara väldigt grund mitt i sommaren. Men häromdagen var det full fart på vattnet vid fallet.
Vi har tagit hundpromenaderna längs ån mitt på dagen. Enda stället där vi kunnat få lite skugga. Gammel-Line har haft det jobbigt i värmen...... Men framåt kvällen, när det blivit svalare ute, piggar hon på sig igen.

Sticket går framåt. Bara några centimeter till på flättröjans ärmar..... I tisdags blev det inget stickcafé, utan jag satt på balkongen (i skuggan) och stickade nästan hela dagen. Lugnt och skönt och svalt.
Jobbsticket har också kommit en bit på väg. Har faktiskt stickat hemma också på det...
Det är en riktig restgarnströja på G. Hoppas bara att garnet räcker..... Det här är bakstycket, sen ska det ju vara framstycke och två ärmar också.... Det kanske få bli en väst i stället???

Idag fyller yrvädret 4 månader! Växer gör hon så det syns och vild är hon också. Det får allt bli en valpkurs, så jag får ordning på henne.
 "Vingmutter"


Det är inte ofta hon är stilla i vaket tillstånd, så det gäller att vara snabb med kameran om man vill ha en bild på henne.... På de flesta bilderna är det bara något suddigt brunt som syns i ett hörn! Tur det är digitalbilder, så det är bara att trycka av så fort jag hinner, för de flesta bilderna hamnar ju i papperskorgen!

I går kom jag iväg på en stunds agilityträning innan jobbet! Tack Marie för du hörde av dig! Qeylah och Winnie var riktigt duktiga och det märktes att de tyckte det var kul! Vi var bara 4 stycken som tränade, men efterhand som semestrarna tar slut blir vi säkert flera.

Nu väntar sista jobbarnatten detta passet. Håller vädret i sig blir det Husbilsboende över helgen!
Ha det gott, go´vänner!


På återseende.

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Passade hundarna på att bada också när ni tog promenaden vid ån? Min hund älskar att bada:
Kram!

Anonym sa...

Finafina tjejen!! :D ..jo yrväder är d här oxå..

Eva Hudin sa...

Ojojoj, så fin hon är. Ja, det är mycket vatten på sina ställen här med, även om jag tror ni fått mer regn.

Henrietta sa...

Jag trodde nog att du satt och mös i skuggan i tisdags :o)) Vi var 8 på stickcafét och varmt var det.
Ha det så gott!

Kram Henrietta

Ps: den 28/8 kl 14.30 har jag klädvisning från House of Lola. Du är hjärtligt välkommen!