Sidor

måndag 26 september 2011

Svamp, stickning och agility.

I fredags tog jag hundarna och gick en av mina "gamla" rundor. Det blev en härlig skogspromenad, där alla fyra kunde springa av sig! Som vanligt gick vi längs ån...
... för att komma till skogen.Det fanns allt en liten baktanke med valet av promenad. Jag ville kolla in om det fanns svamp. Var finns det inte svamp i år?? Brukar bara hitta "trattisar", men jag hittade även ett gäng taggsvampar. Jag tycker bättre om taggsvamp än gula kantareller! Eftersom jag har mycket torkade trattisar sen tidigare år, plockade jag nästan bara taggsvampen, men lite trattisar fick åka med hem också. Mina ridgebacks tycker inte det är kul, när jag plockar svamp! Då tuggas det pinnar, de står och trampar i svampen som ska plockas och visar med hela kroppen hur trist det är att vänta tills jag är nöjd!

 Alla pinnar är tuggbara! Även de som sitter fast!
Gina har ännu inte lärt sig att det är trist att plocka svamp! Skogen var spännande och mycket att hålla koll på fanns det!
Det var en liten trött italienare, som sov hela eftermiddagen, efter skogsäventyret! Efter svamprensning blev det en latte och så kom faktiskt min sockstickning fram en stund! Snart klar med nr två! Tänkte att jag har nog inte så mycket på gång just nu? Eller, har jag? Konstaterade att tomten fortfarande ligger i delar! Mohairtröjan som åker med till jobbet är heller inte klar och så sock nr två, som passerat hälen..... Men visst finns det utrymme för ett liiitet arbete till!? Så i går när jag skulle till jobbet åkte det med lite akrylgarn och några stickbeskrivningar från Stickhjälpen. Började, på något litet, bild kommer när jag kommit en bit på väg.

I går tävlade Qeylah och jag agility! En agilityklass och en hoppklass! Åt skogen gick det i båda loppen, dvs vi diskade oss! Ja,ja, har man inte tränat, så kan det ju inte gå bra! Men vi hade trevligt sällskap av Marie och Merlin, som delade resan och tältet med oss. Merlin diskade sig också i båda loppen. Men vi tar nya tag och satsat på ett bättre tävlingsår 2012! Tack Marie, för en trevlig dag!!

En natt kvar att jobba, sen väntar några dagars ledighet innan det är dags för nästa jobbpass! Hoppas på soligt och varmt väder, så vi kan njuta av fler skogspromenader, dogsen och jag!

På återseende.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

I år är det inte så svårt att hitta svamp. Min hund har också tröttnat på att gå i skogen och plocka svamp.
Ska bli roligt att se bilder på dina stickalster till Stickhjälpen.
Kram!