Sidor

måndag 14 november 2011

Envishet ger resultat!

Jag har kämpat på med "pysslet" att montera en Gnom! Till och med mannen kommenterade att det där med pyssel inte var "min grej". Han har så rätt!! Men nu är det bara huvan som ska sys fast, sen är den klar, och jag känner mig faktiskt ganska nöjd med resultatet, eller vad tycks?
Det får bli en bättre bild när den är helt klar. Men ett är då säkert, jag tänker inte göra flera!!
Jag har även gjort klart en hjälmmössa, som matchar femtimmarskoftan. Den har varit mitt jobbsticke ett par nätter. I morron får det bli en tur till staden, så det blir knappar i koftan! Får se vad som blir nästa jobbprojekt? Kanske en Yemenklänning?? Eller lite sockor i samma stuk som kofta och mössa??

Alla UFO:n är ju färdiga, så då blir det till att starta upp lite nytt igen. Ska bli så kul, jag har ju massor med idéer.... och mycket garn att välja mellan......

Vi tog en härlig höstpromenad, mannen, hundarna och jag, i lördags. Soligt, men kyligt. Rimfrosten låg kvar i skuggan. Nu är det riktig höst.



Fler soliga dagar önskar vi oss!

Nu ska "hatten" fästas på the one and only Gnom! Sen blir det något nytt på stickorna....
På återseende.

3 kommentarer:

Anta sa...

Snygg Gnom den har du lyckats med. vilken härlig prommis ni fick , här fick vi det fina vädret igår (söndag) idag grått och trist igen.

Skaparglädje sa...

Ett riktigt pillgöra, men snygg blir han din Gnom.
Kram!

Anonym sa...

Fiina Giina♥