Sidor

fredag 25 november 2011

Frågor och svar.

Här kommer mina svar på frågorna i Garnbytet.


Vad har du för garnrelaterade drömprojekt?  
-En spetssjal skulle jag vilja lyckas med. Helst med ett mönster på svenska.

Vilket är ditt favoritgarn (märke eller material)? 
- Regia Silk, är bara så ljuvligt till sockor. Annars gillar jag Alpacka ull också.

Vilket garn gillar du verkligen inte? 
-Lin, var fullständigt hopplöst att sticka i!

Vad virkar/stickar/skapar du just nu i garnväg? 
-På stickorna nu är det vantar och sockor. Har även ett försök till sjal på G.

Vad gör du helst med garn (t ex virka, sticka)? -Jag är en stickerska, (men kan virka också, men gillar inte amigurumi).

Vilka är dina favoritfärger? 
-Grönt och lila.

Vad gör du när du unnar dig det där lilla extra?
-En mysig ljudbok i öronen, en stickning och kanske något gott att dricka.

Vad dricker du helst? 
-Te (gärna rött) och kaffelatte.

Vad äter du som smågott (t ex godis, choklad, torkad frukt, chips)? 
-Choklad och salt lakrits.

Har du några allergier mot livsmedel? 
-Nej.

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? 
-Tvåändsstickning.

Samlar du på något?  
-Skulle väl vara garn.... annars är jag ingen samlare.

Har du någon annan blogg än den du angett i garnbytet, som kan ge din avsändare mer information? 
-Nej.

Finns det något ytterligare som din avsändare kan ha nytta av att veta? Icke bloggare bör använda denna fråga för att ge ännu mer info om sig själva. 
-Gillar överraskningar.     

Ha en go' fredagskväll!
På återseende.
                                                      

2 kommentarer:

Anki sa...

Hej,skulle ringt idag men min dator ellet rättere sagt nätet har varit nere sedan stormen igår natt.Ringer dig imorgon.Anki

Helena, Quince och Otto sa...

Tycker om att få dina små söta kommentarer i min blogg. Tack!