Sidor

söndag 18 december 2011

Nu går det undan!

Bara en vecka kvar till JUL!
Granen är på plats och "bara" tre julklappar kvar att fixa! PUH!
Mannens födelsedag klarade vi av igår. Hopplöst att ha födelsedag en vecka innan julafton. Barn och barnbarn var här och åt middag med efterföljande kaffe och tårta. Det blev en heldag och jättemysigt att ha alla samlade! Eftersom vi jobbar oregelbundet eller har jourer och dylikt är det inte alltid så lätt att få ihop det. Men i år gick det lätt. Konstigt?!
Mannen fick bland annat den här av barnen:
Det var en present i mannens smak!
Veckan som gått försvann i ett nafs! Vi har hunnit ha "terminsavslutning" på vårat stickcafé. Nu blir det juluppehåll till efter helgerna i januari.
Hundpromenader har det blivit, men kameran har fått stanna hemma. Vem vill fota i regn och rusk?? Inte jag i alla fall.
I dag tog mannen och jag en välbehövlig promenad med hundarna. (Efter allt frossande i går!) Vädret var faktiskt ganska skönt. Inte så mycket vind, uppehåll och två plusgrader. Vi gick en av våra "gamla" rundor, och konstaterade att de senaste stormarna hade fällt flera stora tallar. Fotade med mobilen, men idag fungerar inte överföringen till datorn! Frustrerande är bara förordet......

Ja, ja, jag får väl visa vad jag har på stickorna i stället.
Jobbsticket är en "pippitröja". Får se vem av tjejerna som den passar när den är klar.

Hemma har jag stickat på ett par handledsvärmare i alpacka. Första är klar (ska bara fästa trådar....) och nummer två är ca halvvägs. Så härligt garn att sticka i och den färdiga var så mjuk och go' när den kom på. Det blir absolut fler i det garnet.
Svärdottern önskade sig raggsockor i går när hon var här. Såna med lite längre skaft. Ja. det blir till att dyka djupt i garnkorgarna, för att se om det finns något som kan passa!  Har jag inget, så finns det säkert mer garn att köpa.........

Nu får ni ha en skön avslutning på 4:e advent!
På återseende!

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Det var en passande skylt till din man. Jag såg en likadan i en butik idag.
Läcker färg på din pippi-tröja.
Här har vi ett födelsedagsbarn på torsdag (22/12) då fyller in man år.

Eva Hudin sa...

fina grejer du stickar, det där alpackagarnet väcker min nyfikenhet. mika får springa fritt på strandängarna tidiga mornar, övriga tiden på dagen hålls hon hårt i kort koppel, inga fler magplask i backen tänker jag. Snart vänder det och vi går mot rätt tid för husbilsutflykter.

Henrietta sa...

Vilken härlig lila färg! En pippitröja måste ju inte vara i de traditionella färgerna :o))
Trevlig jul om vi inte hörs innan!

Kram Henrietta