Sidor

måndag 9 januari 2012

Åter till vardagen.

Det har inte blivit så mycket stickat i helgen, men igår tog jag tag i sockorna igen.
Gjorde klart häl nummer två och fortsatte sen på skaften. Gina tyckte jag var ganska tråkig och hoppade upp i knät. Det gick inget vidare att sticka med henne där.....
Så det var lika bra att pausa och roa Gina en stund. När hon tröttnat på leken intog hon husses knä i stället, och jag kunde sticka sockorna klara innan det var sängdax. Idag fäste jag trådarna och voila, här är de!
Tjocka härliga raggisar blev det. Hoppas de passar något av barnbarnen, eftersom jag stickat på gehör, eller vad man nu ska kalla det.
Det blir definitivt fler sockor på "magic-loop"! Riktigt roligt att sticka och så båda sockorna klara samtidigt!


Idag har det varit minusgrader, så jag passade på att frosta av frysen! Satte ut allt på balkongen, medan isen tinade i frysskåpet och hundarna och jag tog oss en promenad. Jag hade tid hos veterinären kl 09, så det passade perfekt med en lång morgonpromenad efter vaccinationen. Så här en måndagsmorgon har man ju hela skogen för sig själv och vädret var så gott!
Hemma igen var det bara att ta hand om alla blöta handdukar och få frysen torr, så att varorna kunde komma in i skåpet igen. Passade på att kolla över vad som fanns och gjorde ett fynd: en påse lussebullar! Jag som tänkt baka en sats till, kan nu hoppa över det....

Började på ett par vantar i mitt bytesgarn.....
Mysigt garn i härliga färger, men jag blev inte riktigt nöjd med mönsterupplägget, så jag har repat upp och i kväll börjar vi om. Tänkte ha ett TV-sticke till kvällens avsnitt av "Sveriges Mästerkock".
Det är väl lika bra att börja på nya vantar med en gång, så ni får ha en riktigt skön måndagskväll där ute i stugorna. Och hör ni! Idag har det inte blåst.........

På återseende!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Varma goa sockor är det bästa som finns att sätta på fötterna. Jag får och väntar på minusgrader för att göra precis det du gjort. Det är mycket "snö" i frysen. Vilken fin bild på lilla Gina!

Hedvig sa...

Coolt med magic loop, skulle vilja testa nån gång... :)