Sidor

onsdag 18 januari 2012

Tänkte bara....

.... visa hur det går med jobbsticket!
 Det är ett perfekt jobbsticke, som man kan lägga ifrån sig mitt i ett varv, för att fortsätta på, när det lugnat ut. Lite annorlunda färgval för en "pippitröja", men garnet (Bravo,100% akryl, 50g=133m) var tänkt till något annat från början. Själv gillar jag färgerna och jag vet att lila är godkänt hos småflickorna. Får se vem av dem som den passar bäst, när allt är klart.
Vantarna däremot ligger i träda för tillfället.
Rätt som det är tar jag tag i dem igen och då går det undan, med så stora stickor! Men det kommer ju fler vintrar, om de inte skulle bli färdiga i år.....

Igår fick jag ett ryck och bakade!!
Det blev en sats lussebullar! Det är det bästa fikabröd som finns. Har en liiiten påse saffran kvar, så kanske det blir bakat några till??? Jag bakade även matbröd och det blev riktigt gott. Rågmjöl, rågsikt, äpple, honung och lite valnötter är det i. Kommer säkert att baka det fler gånger. Tror jag hittade receptet (i höstas) i tidningen Mersmak, som man får när man är MedMerakund.

Till sist en bild från helgen som gick:
Visst är hon söt, vår lilla räka??

Ha nu en fin onsdagskväll, alla ni härliga bloggare där ute i stugorna!

På återseende!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Du är duktig du som hinner med att baka me. Tröjan kommer bli snygg i dom lila färgerna dom är härliga.
Ja din lilla räka är för söt så goe. Ha en bra kväll kram Beijan

Skaparglädje sa...

Vem vill inte ha en pippi-tröja i lila nyanser. Jättesnygg blir den.
Och bakat har du också hunnit med idag.
Kram!

Anki sa...

Vilken energi!Räkan är jättefin.Hon verkar vara pigg på det mesta.

Ippolinas IGs sa...

Hahaha härlig bild på Gina :D

Eva Hudin sa...

Jag håller med, lussebröd är jättegott till kaffet. Och Räkan är verkligen ursöööt!

Henrietta sa...

Vet inte om jag vågar berätta för maken om de fina bullarna :o))risken finns att jag måste baka egna :o))
Lila är så läckert!
//Henrietta

Anonym sa...

Flitig som en myra är du =)
Pippitröjan blir urläcker i de lila nyanserna. Jag tror att det kan bli strid om vem som ska ha den..... eller så får du göra en till ;)
Lussebullar och nybakat bröd är ju inte helt fel heller =)))
Ha det gött!