Sidor

fredag 6 januari 2012

Vattenvägar!

Veckan som varit har gått i regnets och blåstens tecken! Vem vill gå långpromenader då?? Inte mina hundar och inte jag heller, men jag hade behövt! Så i dag kom "straffet" för missade långpromenader! Jag blev väckt alldeles för tidigt av hundarna som tydligt gjorde mig uppmärksam på att det var SOL ute!!! Här skulle inte sovas en minut till! Så det var bara att kliva ur sängen efter futtiga tre timmars sömn! Mannen har inte varit hemma idag, så  det blev allt jag som fick ut och rasta hundar! Och visst var det skönt med sol, när jag väl kom ut!!
Jag tänkte mig en liten runda längs ån och sen tillbaka till sängen för att försöka sova lite till. Jag har ju en natt till att jobba!
 Stora sjöar av översvämmat vatten täckte gräsmattorna och gångvägen.  Här var det omöjligt att ta sig över med lågskor och vattenskygga hudar!
 Eftersom gångvägen på den här sidan av ån var oframkomlig, gick vi tillbaka för att gå på andra sidan, där stigen ligger lite högre....
 ..... men även där var det översvämmat! Men vi lyckades ta oss för bi genom att klättra på en slänt.

 Här behövs en roddbåt för att komma till parkbänken!
När vi kom till fälten, var stigen översvämmad även där! Så vi gick tillbaka en bit och så ut på fältet, där det var något torrare och framkomligt med lågskor! Hundarna fick rusa av sig.


Det blev mycket bus och lek innan vi vände hem! Nöjda med sin solskenspromenad  rullade de ihop sig i dubbelsängen och jag kröp ner och försökte sova en stund till. Det blev  väl inte så mycket sömn, men jag fick ju vila i alla fall.....
Gårdagskvällen ägnades åt mina sockor på magic-loop!  Och det går framåt. Måste säga att boken är väldigt lätt att jobba efter. Nu är första hälen klar och det var nästan lättare, så här från "fel" håll, jämfört med vanlig sockstickning!
Nu ska hälen på socka nummer två stickas, sen är det bara skaften kvar! Känner mig väldans nöjd med resultatet så här långt!
Snart är det dags att gå till jobbet, så ni som är lediga: ha en riktigt skön fredagskväll!

På återseende.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Ja, fy så blött det är ute efter allt regnande, små sjöar överallt....där jag promenerar med hunden är det skogsvägar men de är också väldigt leriga.
Du är så duktig med din socka, jag har försökt en gång med magic lopp, men det gick inte så bra.
Kram!