Sidor

söndag 5 februari 2012

En vecka av återhämtning.

Med influensa i kroppen har livet gått i sakta mak denna veckan. Mycket vila med ljudbok i öronen och inget stickande! I alla fall inte de första dagarna. Handlederna är svullna och ömmar. Det var länge sen jag behövde mina handledsstöd, men de har åkt fram ur gömmorna igen! Kortare rundor med hundarna längs ån, det är vad jag orkat med. Kanske tur i oturen att jag varit hängig nu när det varit så kallt. Hundarna får ju kramp i sina tassar av kylan, så de vill helst bara vara inne....
Änderna håller till där det fortfarande finns lite öppet vatten. Och de väntar på att bli matade. Så fort man stannar till kommer de vankande över isen, för att inte missa något!
Soligt och kallt har det ju varit, så ån är nästan helt täckt av is. Det är fortfarande mycket vatten som far fram, så mittfåran är nog ganska förrädisk.

I fredags plockade jag i alla fall fram stickorna och började på ett nytt par sockor! Båda samtidigt och från tån upp med magic-loop!
De blir ju inte helt lika, när man börjar från var sin ände av garnnystanet. Men det får duga! Garnet däremot är inget kul att sticka med. Svårt att få med hela tråden, det vill gärna dela sig. Men man brukar ju vänja sig och få till en teknik så det funkar, så det ska väl gå den här gången också.
I går var vi hos dottern och fortsatte röjningen av hagen. Ja, jag gjorde inte så mycket, drog lite lättare ris och skötte markservicen. Det var alldeles tillräckligt, för jag har jobbat i natt.
Så här såg det ut när vi kom igår:
Ris och ved som vi inte hann få undan  förra helgen. Det fick vi börja med i går. Sen fälldes de flesta av träden i bakgrunden under dagen. Ris släpades och eldades upp och veden lades på hög. När vi "tog kväll" såg det ut så här:
Mannen har varit och släpat ris och ved i dag medan jag har ägnat mig åt skönhetssömn! Fast det är nog för sent för sådan sömn, men sovit har jag gjort i alla fall. En natt till att jobba, sen är jag ledig igen.

Det får bli ännu en vecka i sakta mak. Tröttheten sitter kvar i kroppen. Men jag har ju mitt sticke och flera ljudböcker som bara väntar på att bli upplästa!!

Hoppas ni får en skön avslutning på helgen!
På återseende.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Din stakare har du legat sjuk hela veckan inte kul alls. Tur att du haft ljudböcker i alla fall. Vilket härligt garn o häftig färg ska bli kul o se. Krya på dig nu. Ha en skön kväll kram Beijan

Eva Hudin sa...

Sticke och ljudböcker är en bra kombination. Krya på dig!

Eva Hudin sa...

Tack för den fina kommentaren hos mig, den värmer i kylan :-)
Varm och Hjärtlig Kram från Salta Bönan i Väst