Sidor

onsdag 8 februari 2012

Vantarna.....

är äntligen helt klara! Fick två nystan i ett byte och köpte till ett nystan, så det blev två par vantar! Nästan 150g gick det åt. Bara nån meter kvar på sista nystanet.
Stickningen var klar i förra veckan. Sen har de tvättats i varmt vatten och tvättmedel och blivit uppruggade på insidan. Precis som man gör med lovikka vantar! De känns varma och goa' på handen. Hoppas nu nå'n vill använda dem....
I går firade vi yngsta barnbarnet som fyllde 4 år! Jag hinner inte riktigt med i svängarna. Tycker att det var alldeles nyss han fyllde 1 år........

Annars händer det inte så mycket här. Sticket har legat nere pga mina ömma handleder. I stället har jag varvat ljudbokslyssnande med vanlig bokläsning och ett och annat korsord. Men idag känns handlederna bättre så till kvällens avsnitt av Sveriges Mästerkock blir det definitivt lite stickat.

Hoppas ni får en bra onsdagskväll!

På återseende.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka söta vantar kanon mysig färg. Jag skulle gärna använda dom hihi. Ta o linda dina handleder med varmt så ska du se att det hjälper. Jag har nästan alltid mina hand skydd när jag stickar. Du belastar inte dom så hårt då. Ha en skön kväll kram Beijan