Sidor

lördag 24 mars 2012

Tröjor......

Måste bara få visa så fin A blev i den lila pippitröjan!
Visst känns det bra när plaggen blir godkända! Tröjan skulle användas direkt! Bättre betyg kan man väl inte få som farmor??
Huvtröjan, till A's lillebror, blev också godkänd. MEN.... det var som jag misstänkte: den var alldeles för kort!! SUCK! Nu finns det två alternativ. Det enklaste är att skicka den till stickhjälpen! Det finns säkert någon lite gosse som den passar..... Nästa alternativ är att klippa bort resåren och plocka upp maskorna och sticka på sisådär 10cm på fram och bakstycke!! Jädrans jobb och pilligt.
Men när jag sovit på saken blev det trots allt, alternativ två! Så nu sitter jag här med huvtröjan och har plockat upp maskor och förlänger fram och bakstycke!! Inte jättekul, men tröjan var så fin på J, så det känns som det bästa alternativet, trots allt. OCH jag hade ju ett nystan garn kvar!

Vädret har ju inbjudit till härlig utevistelse i flera dagar. Så jag har passat på att gå långa skogspromenader för att njuta av både blåsippor, vitsippor och fågelsång!
Grillen har blivit använd på balkongen. Påskliljor och penséer har hamnat i mina krukor. Ja, nu är det vår!!

Om en vecka öppnar campingen, och då börjar Husbilssäsongen för oss! Hoppas bara att vårvärmen håller i sig. Men det är väl bara att räkna med några bakslag, med isiga vindar, grått och ruggigt......

Ha en riktigt skön lördagskväll, alla ni där ute i stugorna. Jag ska roa mig med huvtröjan och ett glas rött!

SES!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja i dag har vi haft kanon väder så härligt. Va söt hon är i tröjan o mössan färgerna är ju underbara. Vad har du använt för garn ?
Ha en underbar lördag kram Beijan

Hedvig sa...

Tack för rar kommentar om lövet! Och vilken fin tröja! :)

Kram

Eva Hudin sa...

Tack för tips! Jag ska prova mig fram. Koppartråd är också tänkbart, men sånt är väl dyrt. Härlig tröja! Njut av solen, Siv. Här väller diset in från havet och det är rått och kallt. Brrr!

Skaparglädje sa...

Så fin tröjan är på barnbarnet, men så trist att huvtröjan blev för kort, men du fixar det.
Helt underbart vårväder har vi nu, man vill bara vara ute och njuta.
Kram!"

Alexandra sa...

Underbar tröja & tös =)