Sidor

fredag 11 maj 2012

Grönt!

Det är en av mina favoritfärger! Den kan väl knappast presenteras bättre än så här:

Den där allra första grönskan som kommer på våren och är så efterlängtad. Den är så skir och fin.

Annars händer det inte så mycket här hos mig. Några varv på "pyttipannan" har det blivit, andra sockan har också fått några varv. Har jobbat i natt och har min andra natt kvar, så kanske det kan bli några varv till. Shetlands sjalen jobbade jag på i början av veckan, men koftan..... den går trögt, eller rättare sagt den går inte alls! Men jag vill ha en "gladkofta", så jag fårväl ta tag i den också. Det blir ju några dagar ledigt innan nästa nattpass, så jag får väl "ta mig i kragen"!

Gillar det här med byten, så jag har anmält mig till ett till!!
Länk till anmälan finns på bilden i högerkanten av bloggen.



Nu hoppas vi på varmt och soligt väder, så vi alla kan njuta av helgen!



Ha de' gott!
SES!!


2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Oj, så fina bilder du bjuder på. Önskar er en riktigt trevlig helg! Hade en gång en liten hund som blåsten tog med sig en bit :-)

nattugglan sa...

va bra att paketet kom fram..det är ju alltid svårt att veta vad den andre tycker om för garn.. får jag ett fint garn ja då blir det oftas en sjal el att virka av det..typ stickor 3-3½ tycker jag passar att sticka av..Jag har oxå anmält mej till koppbytet..o adressen ha jag oxå fått.. men det går ju ut i juni så de e väl ingen brådska ännu. Va skönt att få åka iväg på husvagns semester.. här är det bara "jordbruket som gäller"..du vet ..har man djur så blir det ju oftas så att man är hemma.. o gubben vill nu inte åka nån stans heller.. jag vill ju.men inte ensam.hoho...ja men man ska väl inte tjata...man ha ju själv valt det att av bonde.