Sidor

fredag 3 augusti 2012

Garn, garn, garn......

Visst är det härligt med alla nya garnaffärer man besöker! En timme försvinner i nafs!! Jag kan gå och känna och klämma, plocka på mig, för att en stund senare lägga tillbaka det, för då har jag hittat något ännu bättre!
Vi har stannat till i Motala på vår väg hemåt. Och naturligtvis måste det kollas upp om det finns någon garnaffär! Och vilken pärla jag hittade! Den ligger i utkanten av Motala, men vilka garner!!! Gränna's "SysterLyster" var bra men den här! Jag hade behövt ha fika med för att kolla runt på allt! Åk dit, säger jag bara!!
GP:s Väv o Garnbod är namnet. Tack Iris för all hjälp och inspiration!
Mycket av Vikinggarns sortiment fanns där samt växtfärgat ullgarn, fairtrade garner och you name it!
Naturligtvis blev mitt garnförråd påfyllt. Vem hade trott något annat! Det här fick följa med hem.
Artesanogarnet är tänkt att komplettera mitt Indiecita garn, alpacka ull och samma grovlek. Kan nog bli bra....
Det mörklila entrådiga ullgarnet, ska komplettera mitt garnköp från Östersund.....
.... där jag fick ljusgrått, entrådigt ullgarn med i påsen, tillsammans med Fame Trend Palett, Sandnes mini Palett superwash och så ett nytt Regiagarn i ull, bomull och polyamid.
Sen är det väl lika så bra att visa garnet från Gränna!
Supertunt mohairgarn, 50g/ca450m.
Så nu gäller det att sätta igång med sticket! För om det ska förbrukas garn, får jag se till att sticka rätt från början, så jag inte behöver repa upp hela plagg!
På stickorna just nu är ett nytt försök till kofta! Jag testar Dropsmönster 136-5 och hoppas jag ska bli nöjd med det. Får väl ge det några varv till, innan jag bestämmer mig.

Idag har vi vandrat längs Göta Kanal och kollat in slussning i Borenshult. Vi fick en ordentlig promenad på två timmar i mulet väder, men inget regn!

Tillbaka vid husbilen kom regnet! Inte blev vi särskilt förvånade.Men när åskskuren dragit förbi så försöker sig solen att titta fram. Inte illa!
Så nu blir det stickning och en latte i solstolen vid Vättern!

SES!!

2 kommentarer:

BiZen sa...

Otroligt så mycket fint garn!
Jag har åkt med båten där och slussat, en fin upplevelse. Visst är det mysigt att stå och titta på slussningar.
Kram! //BiZen

Eva Hudin sa...

Den butiken får man lägga på minnet. Härliga garner! Och lycka till med koftan.