Sidor

fredag 12 oktober 2012

Äntligen!

Nu är det mesta från Husbilen tvättat och undanstoppat! Några sömmar sydda på maskinen för att fixa till isoleringsduken för vindrutan. Så nu, blir det tid till stickning! Har inte haft ro att sticka på mina UFO:n när allt det andra hängt över mig (och hela lägenheten). Men i dag har jag haft "sticktid"! Passade på att se gårdagens avsnitt av "Kockduellen", samtidigt som jag stickade. Det är väldans bra att själv kunna välja när man vill se TV!
Förmiddagen ägnades åt en hundpromenad längs ån.
Högvatten har vi haft i flera dagar,men nu börjar det sjunka så sakta. Änderna har hållit till i ån hela sommaren. Och här sitter de feta och välmående:

Efter att ha haft en dust med symaskiner i går kväll, kom det ett liiiitet sug att sy något på den! Håller det i sig kan det kanske bli ett fodral till alla mina Knit Pro stickor och kablar! Men har jag tur går väl anfallet över innan jag kommer till skott! Det finns ju färdiga fodral att köpa.....
Letade efter ett mönster på en tröja (att sticka) till "räkan" och hamnade på  Drops sida. Såg då att de har 25% på priset på alla sina Alpackagarner från och med måndag!!! Genast började jag surfa runt och kolla in vad jag kunde tänka mig att sticka, ja, eller i alla fall handla garn till! (Glömde helt bort att kolla efter mönster på "hundtröja"!!)Tur att det är flera dagar till måndag, så jag kan förtränga detta! Jag behöver inte mer garn!!

Med hösten kommer lusten att sticka sockor igen! Får väl starta upp ett par.... (På Stickcaféet igår stickades det vantar, sockor och mössor i parti och minut!) Fast egentligen har jag ju en beställning på vantar (att sticka när jag får lust!). Kanske skulle satsa på det??? Köpte ju "Solveigs Vantkalender 2012", där finns säkert något som kan passa! Och garn har jag ju.......

Nej, nu packar jag ihop och tar fredagsmys!
På återseende.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tjing vet du man får aldrig för mycket garn. Mitt måtto är det är bra att ha hemma. Ska också börja med vantar från kalendern snart. Ha en härlig söndag kram Beijan