Sidor

fredag 26 oktober 2012

Fredag, igen!

Tiden springer iväg, som vanligt. Men den här veckan har jag varvat ner ordentligt! Försökt att göra så lite som möjligt. Vilket i sig är en stooor prestation när det gäller mig. Vill ju ha att göra......
Men jag har lyssnat på ljudbok, stickat, och så har jag dammat av symaskinen igen. Tänkte jag skulle få till en "sparkdräkt" till lilla räkan. Och visst fick jag ihop något:
Här är det återbruk som gäller! Ryggstycket från en av mina fleecetröjor. (Ja, ni vet ju hur vitt blir vid ärmsluten efter ett tag.) Inte optimalt med vitt på en hund, men det passade för att testa mitt mönster. På nästa försök, får det bli någon liten justering så blir det nog perfekt. Men den duger som den är. Hade tänkt mig en bild med räkan som modell...... Men det var ju bara att glömma!
Jisses, vad vild hon blev när hon fick den på!! For runt som en furie och så fort jag knäppte av tog hon ett skutt ur bilden. Det här var det enda med hela hunden på bild.
Har även börjat fundera på att sy ett fodral till mina Knit Pro-spetsar och kablar. Jag har surfat runt en del och fått många tips, men det får nog mogna lite till, innan jag tar tag i det.

I veckan fick jag beställning från 11-åringarna på mössor! Kul att de vill att mormor ska fixa det till dem. Modellen skulle vara OS-mössa, men i andra färger. Så jag fick faktiskt lov att handla mer garn, för inte passade något av det som fanns  hemma. Svart och turkost, och så får det inte "klia".Så nu har virknålen kommit fram igen. Och det är faktiskt ett lagom projekt, som avbrott på mina koftor. Det blev Svarta Fårets Jubileumsgarn, 100% akryl. Jag virkar med dubbelt garn, men får nog ta en storlek mindre på virknålen, annars blir det för glest. Gör ett nytt försök i natt, om det finns tid. Bild får komma senare.

Nej, nu ska vi ta lite fredagsmys, innan jag ska till jobbet.

SES!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Ja, nu har kylan kommit så det så klart att "lilla räkan" ska hållas varm. I morgon ska jag träffa en Welsh Corgi, de klarar nog kylan bättre.
Trevlig Helg!
/Eva