Sidor

onsdag 17 oktober 2012

Full fart i skogen!

Det var  mycket spring  i benen på hundarna idag. Värst var Saga! Men det var inte så konstigt. Det fanns ju vatten i nästan alla fördjupningar, efter helgens regnande.
Tio, elva plusgrader och sol, gjorde promenaden riktigt skön. Vi njöt för fulla drag, ända tills vi kom ut ur skogen och gick på cykelvägen tillbaka mot Nättraby. Där blåste det ordentligt.....
Men kossorna på ängen tog det lugnt. Det gör de väl alltid???
De har vuxit till sig ordentligt sen början sommaren, då de var små söta kalvar. Det blev nästan två timmars promenad, innan vi var tillbaka hemma. Skönt.

Tidigare i sommar köpte jag hem lite vaxduk och tänkte sy en stickväska! Ja, det blev ju aldrig mer än en tanke! Men Henrietta som jag lärt känna på Lennart's stickcafé löste problemet åt mig! Jag hade klippt ut delarna så den skulle ju "bara" sys ihop....
Resultatet är jag så nöjd med! Tack snälla du, för hjälpen!!!!
En stor ficka, som kan rymma mönstret på ena sidan och en hög smal ficka på andra sidan, till extrastickor.
Långa handtag, så jag kan bära den på axeln. Perfekt!
Mitt stora stickprojekt, med alla garnnystan, får gott om plats i den .

Idag kom mitt "traderagarn" med posten! Och det var precis så fint som jag hoppades! Tre nystan Regia, i en färg som jag inte sett innan.
Det ska bli sockor, så småningom.
Efter att tittat i mina sticktidningar i går kväll, blev det inget stickat. Utan jag satte mig en stund vid datorn och hamnade bara så där på Bokus! Livsfarligt! För nog blev det ett par böcker beställda. I ämnet stickning! Vad annars! Jag får väl citera en kompis, som sa: "Lika bra att handla nu. För när du blir pensionär har du inte råd!"
Det är ju bara det där med förvaringen........

Men i kväll ska det stickas och lyssnas på ljudbok!
Hoppas ni får en fin onsdagskväll. Det blir i alla fall min!

SES!!!!

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Jätte roligt att du blev nöjd!
Ser härligt ut i solen!
Kram

Anonym sa...

Väskan blev urläcker =) Vilken härlig modell!
Åh, vilket fint Regiagarn.... sånt skulle jag också vilja ha ;)
Tack för härlig promenad!
kram