Sidor

lördag 10 november 2012

Amaryllis-tid.

Äntligen är det dags för dessa blommor som förgyller en annars så trist november!
Hittade den här på ICA i byn för ett tag sedan och nu är den i full blom! Två stänglar har den, så jag får njuta ett tag till av den. Igår inhadlades en röd också, men där dröjer det ett tag innan blommorna slår ut. Det blir trångt på köksbordet, men det är ju där jag sitter mest och då vill jag kunna ha dem inom synhåll! Det blir säker fler innan vintern är slut...

I går var det inget mysigt väder, men M och jag lyckades pricka in nån timme när det inte regnade. Så äntligen blev det en långrunda med hundarna. Denna veckan har det inte blivit några långa promenader. Med en extranatt, förutom de ordinarie, så blev jag ganska trött. Märkligt för nätterna var precis "lagom mycket", så timmarna rullade på och nätterna gick fort. Sovit bra på dagen har jag också gjort, men har ändå varit så seg.
Men hundpromenaden med bästa M och "blondinerna" piggade upp mig, så nu känns det som jag kommit ifatt.
Vad har då hänt mer i veckan? Jo, jag hamnade på Tradera!!!! Klickade hem lite knappar för en billig peng.
När vi flyttade till lägenheten blev jag av med min "knappsamling", så inte en endaste en knapp har jag haft tills nu. Får nog bli en vända till på Tradera och se om jag kan få hem några mer "neutrala" knappar också.
OCH, när jag ändå surfade runt på Tradera hittade jag naturligtvis mer garn, som jag absolut behövde??! Denna gången Sandness Minialpakka i tre nyanser lila och så svagt limegrönt som kontrast. Totalt 9 nystan till mindre än halva priset (inkl portot)! Glömde fota innan jag paketerade i lufttät påse...
Nu får det ligga till sig lite, så får jag se vad det kan bli av det.

På stickorna för tillfället är lite småsaker till projektet "Sticka och skicka", som Hemmets Journal håller i. På Lennart's stickcafé bestämdes att vi skulle skicka en gemensam sändning, som sedan går vidare till Zambia. Till skillnad från mina stora koftor så har det blivit lite färdigt i veckan.
En Femtimmarskofta och en Nepalmössa. Perfekta att ha med till jobbet och när jag sitter framför TV:n. Dessutom blir jag av med lite alkrylgarn från förrådet. Två flugor i en smäll, med andra ord!
Ska lägga upp till ett par små sockor också och kanske en liten tröja, får se hur fort det går. Deadline närmar sig raskt.

Till kvällen blir det BIO med mannen! Agent 007 får man ju inte missa.....

Trevlig helg!
See you......

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Du frestade med Amaryllis-bild och nu har jag inhandlat två rosa/vita, en til köket och en till vardagsrummet. Traderagarnerna ser härliga ut. Får nog ta mig en titt där lite oftare.
Jag hoppas filmen var bra.
Hälsar
Eva