Sidor

måndag 12 november 2012

Måndag, igen!

Helgen försvann snabbt utan att få något speciellt gjort.
Jo, förstås, vi var ju på BIO på lördagskvällen och såg James Bond. Godkänd men inte mer.
De vanliga hundpromenaderna i ett grått och trist höstväder.

Men en ljuspunkt i tristessen blev det i alla fall.
Det har öppnat en garn/handarbets/pyssel-butik i en av grannbyarna! Så visst var jag tvungen att göra ett besök där. Öppet lördag och söndag och ett par kvällar i veckan. Jisses vilka priser det var på garnerna!! Inte lönt att handla på Tradera efter det här besöket. Visserligen inte så stort sortiment, men det gick att beställa, så fick hon hem på ett par dagar! Vilken service!! "STRUMPSTICKAN" är återförsäljare för Järbogarn, Garngrossisten, SMC och Permin (tror det var alla), så det är ju bara att kolla vad man behöver (om det nu är något "man" saknar). Jag fick i alla fall handlat lite smått och gott.
Stickmakörer behövde jag fylla på! De har en förmåga att försvinna. Sen blev det korta strumpstickor i två storlekar. De är ju inte mycket större än tandpetare! Undra hur det ska gå att sticka med dem?? Och så en knapp till min blå kofta, som har legat i träda, med ärmarna påbörjade. Men med knappen inhandlad fick jag fart på stickorna igen. Nu ska den bli färdig!!
Vid sidan av två koftprojekt har det ju blivit lite smått stickat! Kofta och mössa är klara (trådar ska fästas, förstås) och första socken påbörjad.
Stickar sockor utan häl, på magic-loop.

Det blev en lång promenad med dogsen idag. Kameran fick följa med. Men det är ju inte så kul att fotografera, när det är grått och trist. Vi passerade ett träd fullt med Sidensvansar, men lagom när jag fått upp kameran, så drog de vidare.....!!
 Det har varit växlande väder idag. Och naturligtvis var det tvunget att regna lite, innan vi hann in!

Nu sitter jag här vid datorn, kaffet urdrucket och ute skiner solen!! Visst är det typiskt!
Det blir till att plocka fram stickningen och sätta på ljudboken (Spionen på FRA) och njuta av en vilsam eftermiddag. I kväll väntar jobbet.

Hoppas ni får en skön måndagskväll!
På återseende.

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Bilden med sidensvansarna är bra, man både ser och hör flykten. Och första bilden mycket vacker, tänka sig den som torrnål eller etsning om man nu vill tänka mer än fotografi.
Hälsar
Eva