Sidor

fredag 30 november 2012

Om det är fullt???

Det får säkert plats något litet till.....
Jag har tänkt att jag skulle röja här....... Men så kom ju som vanligt något annat emellan.  Jag konstaterade att jag skulle jobba/sova hela 1:a adventshelgen! Ja, ljusstakar och annat adventspynt ville jag ju ha upp innan! Så fönsterputsning och gardinbyte har stått först på listan. Tur var väl det för idag har vi haft bara någon enstaka plusgrad och då är det kallt att putsa fönster. Men igår gjorde jag det sista i köket, så nu kan det bli advent!
Känner mig nöjd med mina nya gardiner från Hemtex, och en amaryllis i blom. Lite julstämning blir det allt!
Eftersom alla "måsten" blev klara, belönade jag mig med en ny stickning. Vantar, typ Lovikka, i ett tjockt härligt ullgarn, som jag fått i något byte, (syns på bilden ovan vid datorn). Så i stället för att röja, har jag suttit på baken och stickat, med någon serie på TV play! Tyckte absolut att jag var värd det!
I kväll väntar jobbet, så något "fredagsmys" hinns inte med. Inte blir det någon tur till staden, för att titta på "Julskyltningen" på söndag. Då sover jag då också. Gör nog inte så mycket, för skyltningen är nog kvar resten av månaden och på måndag är det nog ingen trängsel i affärerna!!

Önskar er alla en fin 1:a Advent!

SES....

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Konstigt, mitt datorbord ser ut ungefär på samma sätt. Garner,stickor, papper och annat. Konstigt att det inte hjälper att röja upp, likadant efter ett par dagar ju...
Ditt kök blev mycket vackert, visst är det härligt med denna tid. Jag gjorde fint i går och satt i soffan och stickade och myste.
Bästa 1:a advent på dig själv även om du sover större delen.
/Eva