Sidor

söndag 2 december 2012

Första Advent.

Så var det redan december! Snart har ytterligare ett år gått. Ett år som på handarbetsfronten, mest har bestått i upprepade projekt!!! Inte mycket färdigt här inte! Men jag tillhör ju de envisas släkte, OXE som jag är! Så nästa år blir det säkert mycket färdigt....
Men nu är det första advent och hos oss kom den med vintern! Snön har lagt sig och det är nästan en hel decimeter snö. Så byns ungar har släpat fram skidor och pulkor och åkt så det står härliga till! Inte ofta man ser så mycket barn ute, som när första snön kommit!
Adventshelgen har inte blivit som jag tänkt. Efter min första natt blev det till att vara hemma och kurera sig. Måste drabbats av något influensaaktigt. Ont i hela kroppen och fryser, så jag ser ut som en nyplockad höna! Dessutom börjar halsen ömma. Elände....
Trots det behövde jag en nypa luft idag, så en kortare runda med hundarna blev det. Stannade till vid ån och tog en bild, för att föreviga den första snön. Genast kom de matglada änderna farande.....
Hemma igen blev det varm glögg och pepparkakor. Inte fel alls. Det har blivit mycket vila och lite röj på mitt skrivbord. Nu kan jag faktiskt se skrivbordskivan igen! Men det varar nog inte så länge. Lite sortering i mönsterpärmarna har det också orkats med. Men det bästa är att jag äntligen fått ordning på mina Knit Pro spetsar och kablar!
En pärm, med plastfickor har inhadlats. Inte helt gratis, men eftersom jag inte orkar sy något eget, så får det väl kosta??










I vilket fall som helst, tycker jag att det blev bra. Allt på ett ställe och dessutom överskådligt. Ska bara lägga i ett stickmått också.
Även strumpstickorna har kommit på plats i ett sytt fodral som jag fått av BiZen i ett byte. Perfekt.

Fick lite hjälp av Gina härom morronen. Hade glömt en stickkasse på golvet........
Funderar på att sticka en sån där julkula, (som alla stickade förra året), och fylla den med ullgarn och ge till min garnmarodör. Kanske jag kan slippa garntrassel i fortsättningen! Undra om det kan funka??

Nej, nu får det bli ryggläge, med en varm filt och en ljudbok!
På återseende.

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Ingen snö här men bortåt 10 gr kallt, temperaturen sjunker säkert i natt. Svart är det ute, även om alla ljusslingor, stakar, stjärnor lyser upp något.

Usch, så trist att du blivit sjuk, men bättre nu så har du det snart avklarat (kanske man kan tänka).

Gina och Fidde verkar ha samma intressen, men Fidde leker inte bara med, han tuggar också. Här får man lägga undan allt, både garner och stickat för säkerhets skull.

Krya nu på dig,
hälsar Oxen Eva

Nettan sa...

Hejsan! Vad tråkigt att fira första advent med en sjuka... Om du kikar in hos mig kanske du blir lite glad ändå =) Krya på dig!
//Nettan i Pysselstugan