Sidor

fredag 21 december 2012

Ja se det snöar........

Ja jisses vad det har vräkt ner vita dun från himmlen idag! Det har nog blivit två decimeter snö!!!
Vi trotsade vädret för en hundpromenad tillsammans med M och labbarna! Herre gud vad vilda de två gula var i nysnön. Ja, till och med mina två hade fullt fräs under tassarna, när vi gick över fälten.
Väntar på "kompisarna"
Lite mer än en timme var vi ute och plumsade i snön. Det känns skönt att slippa ut och fara med bilen i sådant här väder. Det var riktigt halt på vägarna som vi korsade....

I dag kom det ett paket i brevlådan!! Jag som aldrig brukar vinna i utlottnigar, har lyckats kamma hem en vinst!!
Ett "stickkit" med Julkulor!! Tack till Nettan, med bloggen Pysselstugan. När sjalen är färdigstickad kan jag kanske hinna med att sticka i alla fall en julkula innan julafton.

Från och med idag, blir min tillvaror inte bara min! Mannen i huset ha gjort sin sista arbetsdag, och tituleras numera PENSIONÄR! Det låter som om vi vore lastgamla, men det är vi ju inte, i alla fall inte jag, som alldeles nyligen bara fyllde "30"!! Jag har många år kvar till min pensionering.....
Vi har faktiskt sett fram mot den här dagen, både mannen och jag. Jag har ju mycket ledigt mellan mina jobbnätter, så till våren blir det mycket husbilsliv. Dessutom kan jag modulera med min semester, beroende på vart vi vill åka, när det blir längre turer. Men visst blir det en omställning innan vi vant oss vid att drälla omkring hemma båda två, men det går nog bra ändå.
Julen närmar sig med stormsteg och jag bara njuter av de sista dagarna eftersom allt nu är färdigt. Det känns riktigt bra!

I kväll firar vi mannens "nya fria" liv, med god mat och gott att dricka till. Det blir riktigt fredagsmys med andra ord!
Hoppas ni får en fin fredagskväll och ta det lugnt med julstressen. Det blir jul oavsett!!
SES!

1 kommentar:

Henrietta sa...

Ja jösses vad det snöade! Trodde knappt det var sant.
Jag önskar di en riktigt god jul så ses vi nästa år :)
Kram Henrietta