Sidor

torsdag 27 december 2012

Regn, regn regn och grått!

Det har vi haft i flera dagar! Det började töa redan på julaftonen.

Snön är snart ett minne blott!! Men vad gör  väl det? Snart blir det kallt igen och då kommer det säkert mera vitt. Hoppas jag.....
Idag är det vardag och jag har passat på att städa. Behövligt, det är lortigt ute och massor fin sand följer med in på hundarnas tassar. Tur jag inte har hundar med massor av päls.......
Fyllt på kyl och frys har jag också hunnit med. Snart är det ju helg igen! Några jobbnätter har jag också klämt in julhelgen. Så tiden har som vanligt runnit iväg. Sista sjalen hann inte bli färdig till julafton, så det får bli en nyårspresent i stället!

Får se om jag kan få till ett bättre foto, när det blir dagsljus ute, och det blir det inte idag! Känns som det vore skymning redan.....
När nu sista sjalen kom på blockning, infann sig en konstig känsla. Har jag något UFO som ligger och väntar?? Men det behövde jag ju inte vara orolig för! Det var nog ett önsketänkande! Jag har ju den där randiga koftan i alpakkagarn. Ja, det är väl bara att sätta igång, så den blir färdig. Ett jobbsticke har jag också, men det får snällt vänta tills jag är på jobbet.
När jag tröttnar på koftan, kan jag ju alltid starta upp något nytt. Garn lider jag ingen brist på.....

Nu får det bli en stund med stickor, garn och en ljudbok!

Ha de' gott!!
SES!


Inga kommentarer: