Sidor

måndag 14 januari 2013

Blir det aldrig ljust??

Skymning hela dagen, det har det varit idag. En och annan snöflinga har trillat ner också. Men mest har det bara varit grått och ruggigt kallt. Trots det blev det en hundpromenad på förmiddagen. Gina fick inviga sin "vinteroverall". Det var verkligen passande väder...









Lite lång i benen, men det är ju bara att vika upp mudden! Varm och go' var hon när vi kom hem och tog av den! Så nog har den fyllt sin funktion!
Isigt var det i ån, som vi passerade. Inte vår "vanliga" å, utan en mindre (kanske ska kalla det bäck?) i skogen nån mil norr om Karlskrona.Sticket går framåt. Bara några centimeter till, så ska allt sättas samman och oket ska stickas. Det går inte så fort med stickor 3 mm. Men nu börjar jag ana ett slut på den "lång"randiga koftan. Så då kan jag nog börja på något litet, nytt sticke.....
Gjorde en djupdykning i garnförrådet idag. Letade efter garn som skulle kunna passa till en "Knit-a-long" på FB. Men visst är det märkligt! Inget som passade. Men jag tänker inte köpa nytt, utan jag tar mitt alpakkagarn och stickar med dubbla trådar, så löser det sig nog. Mönstret var väl "sådär" (pulsvärmare), men det går ju alltid att modifiera, eller så stickar jag något helt annat mönster.
Det var ganska nyttigt att titta ner i lådorna! Jag hittade en del som jag fullständigt glömt bort att jag hade! Minnet är kort, helt klart!
Eftersom minnet är kort, är det lika bra att jag stickar klart de sista varven på ärmen!! Roar mig nog med en gammal film som sällskap till sticket!

På återseende!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy attan vad mörkt o trist det har varit idag! Långpromenaden blev inte så lång. I fredags hade vi ingen tv och inget bredband. Passade på att sortera bland mina garner och jisses vad garn jag hade som jag totalt glömt bort.... så här ska baske mig inte köpas nåt garn på ett bra tag (kanske hahaha)

Hedvig sa...

Vi har faktiskt haft strålande sol idag. Blev helt chockad när det lös in en skarp stråle på mig på jobbet... ;)

Eva Hudin sa...

Vi har också haft solsken idag, men kallt. Ja, jag letar fyrbening varje dag, det så klart man ska ha en kompis med sig när man är ute och går. Lilla Gina är så fin i sin "overall". Den ser verkligen varm och go ut för lilla damen.
Go´kväll på er!