Sidor

onsdag 30 januari 2013

Stickor.

Det är märkligt att det alltid finns mer stick- och garnrelaterat som man (jag) "bara måste" ha!









Som de här korta strumpstickorna i bambu till exempel! Fyndade på Tradera, till ett riktigt bra pris, gick de ju inte att motstå! Och mina vänner som använder sådana här korta stickor, säger att de är "outstanding"! Vi får väl se! Ska i alla fall testa dem på tummarna på mina pulsvärmare. Med stickorna kom en bonusgåva! En påse med stickmarkörer. Det var ju tacknämligt, eftersom mina markörer verka ha fötter och försvinner i rasande takt!

I går, innan jag gick till jobbet, surfade jag runt på Online stickcafe. Temat för dagen var ju stickböcker! Klart dyrt att sitta där och ta del av alla tips om "oumbärliga" stickböcker! Fick ihop en lång lista på böcker att titta mer på....... Men efter att kollat runt på både Bokus och Adlibris, konstaterade jag att det blev nog väl dyrt,om alla böckerna skulle hamna i min bokhylla!
I eftermiddag kom jag på att vi har ett ganska välförsett Stadsbibliotek i Karlskrona, så jag loggade in mig och hittade de flesta böckerna på min lista där! Så nu har jag reserverat ett antal stickböcker, som jag i lugn och ro kan bläddra i och sedan bestämma om det är en bok för min bokhylla! Det här blir bra mycket billigare för min plånbok!

Ovädret som SMHI lovade oss, verkar har tagit en annan bana än förbi oss i sydöstra änden av landet. Vaknade av att solen sken in i sovrummet i eftermiddag! Det blev en snabb dusch och en kaffelatte, och så en riktigt härlig promenad med mannen och hundarna i solskenet! Det gäller att ta till vara på solglimtarna! Det mesta av snön har försvunnit för tillfället. Men vintern är ju inte slut ännu! Det brukar alltid komma snö i februari.......

Hoppas ni får en bra kväll, så här mitt i veckan!
SES!!

Inga kommentarer: