Sidor

fredag 4 januari 2013

Tänk vad lite solsken......

...kan göra underverk på vintertröttheten! I dag blev äntligen byråer och garderober rensade! Så nu finns det helt plötsligt gott om plats i mina förut överfyllda lådor! Tur jag inte hann köpa ny större byrå, för det behövs inte längre. Ska kanske göra en utrensning i garnförrådet också???? Det finns ju gammalt garn, som legat i många år utan att bli använt. Ska kanske sälja garn på Tradera, i stället för att köpa??? Tål att fundera på.

Det går ju att handla andra saker än garn på Tradera. Jag har fyndat till Gina:









En vinteroverall i fleese (röd) med vattentätt mellanskikt och en regnoverall (flerfärgad). Båda begagnade, men i nyskick, till priset av vad en ny regnoverall skulle kosta! Känner mig väldigt nöjd. Nu kan det bli vinter igen!
Fast i dag har det varit vårväder ute, så när lådor och garderober var städade tog jag tag i "julen". Nu känns det som det är färdigt med den, så allt åkte ner!
Men sådant där gör man ju inte "ostraffat"! Det blev till att plocka fram snabeldraken och skurspannen! Ja, jisses vad det blev mycket gjort idag! Kvar är att bära ner julsakerna i förrådet, där de får vänta till nästa jul.

Till kvällen blir det välförtjänt "fredagsmys". Kanske en hyrfilm, men definitivt lite stickning!
Ha det gott!

1 kommentar:

Henrietta sa...

https://www.facebook.com/groups/125866200796666/
Här är länken till stickfesten på facebook.
Kram Henrietta