Sidor

söndag 24 februari 2013

Veckan som gick.....

Dagarna rasslar iväg med en ryslig fart! Hinner inte med!!
En och annan hundpromenad har det ju blivit. Dessa kan inte hoppas över! Solsken har vi också begåvats med vid enstaka tillfällen. Men nu är det trista grå tillbaka igen. Då behöver man pigga upp sig lite. Tulpaner, ger en försmak om den kommande våren......

Men just nu känns den långt borta. I kväll snöar det igen!

Stickorna har varit flitigt använda denna veckan, så det har ju blivit ett och annat FO!
 Dotterns "Åremössa" blev klar, och garnet, (Nanuk, tjock alpaca), räckte till ett par pulsvärmare, också.
Mannens halvvantar blev också färdiga och innan jag hann tvätta och blocka dem, kom de bruk!




Sockorna på magic-loop stickade jag på medan en gammal Clint Eastwood-film spelade på DVD:n. Så de blev ju alldeles för långa i foten! Ja,ja, det blir till att sticka sockorna åt mannen i stället, för repar upp, det gör jag inte!!
Till jobbet, nu i helgen fick lite av Kampes Lovikkagarn följa med. Vi har haft två ganska lugna nätter, så det blev två vantar i barnstorlek stickade. Det får nog följa med mera Lovikkagarn till jobbet i veckan som kommer. Tänkte "spara" vantarna, för att ha färdigt till nästa säsong! Det blir ju fler vintrar......

Surfat runt på "Online stickcafé", några kvällar! Inte bra! Jag hittar alldeles för mycket som jag vill göra! Några gratismönster har laddats hem och så har jag köpt det här mönstret: owls av Kate Davis. Har sett den hos Manduzana stickar och blivit lite förälskad i den. Den kommer så småningom att hamna på stickorna.
Jag har även tänkt göra ett försök, med en "uppifrån och ner"-kofta, a la "Tant Kofta". Köpte garn från Madejas för över ett år sedan, som skulle bli just en sådan kofta. Men nu kanske det kan bli av??
Det gäller att ha många planer, så kanske några blir verklighet!
Ha de gott.
SES!!

Inga kommentarer: