Sidor

tisdag 4 juni 2013

Fortfarande ledig!

Nu är jag inne på min sista semestervecka! Sen blir det jobb resten av sommaren........ Men jag har ju mycket ledigt mellan mina nattpass, så jag ska nog överleva.
Vi drog iväg med med vårt mobila boende i söndags, lämnade regn och rusk och åkte norr ut längs ostkusten. Det var ett bra val, för vädret blev bara bättre och bättre. Stannade till i Kalmar och gjorde en snabbvisit på IKEA. Lite smått och gott fick följa med hem. På barnavdelningen hittade jag lite nytt till Gina:









Inkräktaren skulle ju genast "dödas"!

Vi fortsatte till Mönsterås, där vi hittade ställplatsen i Gästhamnen. Med gångavstånd till stadens centrum blev det en rundvandring i en genuin småstad. Riktigt mysigt lite samhälle. Stadens garnaffär var inte särskilt svår att upptäcka!












Hela lyktstolpen framför affären var ju "instickad"!!
Tillbaka vid husbilen fick vi följa en fiskgjuse på matjakt!  Lite långt avstånd, men vi såg att den fick tag på en stor fisk (gädda?) innan den försvann.
I går gjorde vi en snabbvisit i Oskarshamn, för att sedan åka vidare till Figeholm. Där fick vi en solig och varm (26 grader) eftermiddag. Till och med ett dopp från bryggan blev det.
Lite grillat till kvällen, blev en bra avslutning. Naturligtvis blev det en del stickat också.....
Sakta men säkert blir det några varv i taget. Regias sockgarn och stickor 2,5 mm, mönstret är från Stickamera. Har inte testat det förut, men jag hoppas det blir bra!
I dag är vi i Eksjö, efter att ha passerat Astrid Lindgrens Lönneberga och Mariannelund.  Kollat in alla trähusen i staden och hittade en garn och tygaffär med utförsäljning! Japp, då blev det ett par nystan i alla fall.....
Ska sova på saken och se om jag tar en liten tur till affären med reagarner i morron också....
Det fanns många spännande garner och en del som jag kan komplettera med mitt lager hemma.......... Ja, jag vet! Det går ju alltid att hitta en ursäkt för att köpa på mig mera garn!
Till kvällen var det Veteranbilsträff här på campingen! Våjne, våjne, vilka "åk", vi fick se!! Flera lite udda märken och modeller, fanns representerade. KUL!!

Men som vanligt är det ju "amerikanare" som dominerar. Skit samma, det är alltid lika kul att få se de fina dyrgriparna.

Nu är det snart sängdags, så
God Natt, go' vänner!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Resan har gått genom min barndoms trakter, i alla fall närapå. Men nu är det västkusten som gäller för min del. Hur som helst, kul att se platser man känner igen.
Hälsar
Eva

Henrietta sa...

Så härligt ni har det!
Kram Henrietta