Sidor

lördag 1 juni 2013

Vilken tur......

...... att det regnar idag!! Trodde väl aldrig att jag skulle säga sådana ord, efter allt regn vi fick i Tyskland. Men idag var det välkommet med en regndag. Efter några dagars strålande solsken, så behövde det vidbrända skinnet en vilodag! Jodå, det har varit så gott att sitta  med stickningen i i solen och bara njuta. Men det straffar sig, när man glömmer bort att det vinterbleka skinnet inte tål så mycket!!! Ja,ja, det svider över på nån dag eller två.
Även fyrbeningarna har njutit av solen......

Till och med årets första dopp i havet har klarats av. Det var inte varmt i vattnet, kanske 16 grader i badviken, det går ju att ta ett snabbdopp vid denna temperatur.

Pippitröjan är nu färdig!!
Tycker att den ser lite "liten" ut i storleken. Hoppas den passar 7-åriga F?! Jag vill inte sticka fler på länge, så jag håller tummarna att den är OK i storleken........

Nytt på stickorna är ett par bas-sockor, till mig. Provar att sticka båda samtidigt på magic-loop, i ett Regiagarn från lagret. Dessutom har jag Ullcentrums lingarn, och en plan på en kort tunika alt ett linne. Får se vad det blir. Även en härva sjalgarn finns med i packningen, så sommaren är ju räddad.......
Husbilslivet fortsätter även om min semesterledighet är slut. Sommaren har ju knappt börjat, så det blir förhoppningsvis många dagar till i vårt mobila sommarhus.

Nu blir det lite mer läsning av vad ni andra hittat på medan jag har varit internetbefriad!

Önskar er en fortsatt njutningsfull helg!
SES!!

Inga kommentarer: