Sidor

lördag 27 juli 2013

Jag förstår inte???

Varför jag måste sticka allt minst två gånger????
Det här är ett minne blott:
Halvvägs på mitt linne i Linneagarnet, kändes det inte bra. Så nu är det ett nystan, IGEN! Får se om jag gör ett nytt försök med garnet och ett annat mönster. Eller kanske det får "ligga till" sig något år eller så! Tur jag har sockorna med i stickväskan! Stickar vidare på dem, och funderar på vad jag vill sätta stickorna i härnäst?! För inte duger det att bara ha ett arbete igång?!

Ännu ett besök med husbilen på Listerlandet. Soligt och varmt och "havstomt" med utsikt mot Hanö. Kan inte bli så mycket bättre!
Lugnt och skönt är det här, vilket behövdes efter tre jobbnätter på raken. Batterierna fylls på med ny energi. Visst har jag det bra?!!!
När kvällen kommer, sköts vaktandet genom fönstret. Det gäller att ha koll på allt och alla......

På återseende!

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Jag sitter ute under tak och stickar och regnet faller så sakta, luften blir annorlunda med regnet, friskare. Det kanske tar en tur till Blekinge, vem vet! Sticka två gånger är ändå inte särskilt mycket, det finns de som stickar om fler gånger (tröst).
Det är bra med hundar som har koll på läget!

Pysselfarmor sa...

Så där blir det ibland...börjar om repar upp börjar om repar upp till slut tror jag att garnet nöts ut....helt plötsligt faller allt på plats och man fattar vad det är man ska göra.

Jättefin livvakt du har.....även om jag bara ser ryggen ;-)
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/