Sidor

måndag 8 juli 2013

Sommaren rullar på!

Ännu en vecka har försvunnit! Inte blir det så mycket tid vid datorn. Men vad gör det? Passar på att njuta av sol och värme.
Ännu en utflykt med husbilen har vi hunnit med. Listerlandets småbyar åkte vi genom och hamnade så småningom i Kivik. Här finns mer om det.
Musteriet i Kivik fick besök och med hem följde bl.a. de här:
Det är ju aldrig fel med glögg, så de ska bli spännande att smaka en kväll när det är lite ruggigt!

Lördagen ägnades åt höbärgning!










Svettigt värre! Men nu är tre stora fält tomma och höet i ladan. Kan väl säga att vi inte var så pigga och alerta på söndagen!! Det var alldeles lagom att fira äldsta barnbarnets 12-årsdag. Hemgjord jordgubbstårta satt fint.

Stickat har det faktiskt blivit lite. Har gått med i en MysterieKAL på Ravelry.

Stickar i sockgarn med stickor 7 mm! Två ledtrådar är avklarade, och två är kvar. Ska bli kul att se det färdiga resultatet.
Medan jag väntar på tredje ledtråden, blir det några varv på mina två UFO:n, linnet i lingarn och jobbsockorna. Men mesta tiden njuter jag bara och gör ingenting!!

Varmt och soligt är det idag, så badviken får täta besök. Visst är det härligt med sommar?!

SES!!

1 kommentar:

Karin sa...

Hejsan! Det låter spännande med glögg nu i sommartider men jag håller med om att en frisk variant som äpple säkert kunde vara jättegod en sådan här kväll som det är idag , hos mig regnar det mycket ikväll :) Karin