Sidor

torsdag 12 september 2013

Garn, garn, garn, garn och ännu mera garn!

Bara att inse att det blivit påfyllt rejält i mitt garnlager!
På Öland blev det besök hos Ullcentrum i Löttorp och ett par nystan fick följa med hem.
Entrådigt ullgarn till en Moebius sjal:
Tussah silke 100%, Är tänkt till en sjal med spetsmönster. Får se om jag hittar något mönster som passar.
I Mariestad var det också garn som ville följa med hem.
Silke-Tweed, en blandning av silke och lammull. Tänkt till en tröja "uppifrån och ner", eller en kort kofta med trekvartsärm......
Tradera är ju ett farligt ställe och Madejas merinoull gick ju inte att motstå.
Det får ligga till sig i mitt lager, tills rätt projekt dyker upp.
Budade även hem lite Corriedaleull från Madejas. Aningen strävare än merinoull, ska bli spännande att testa.
Det får också ligga i lagret ett tag.
I slutet av juni gick jag med i en "mysteristickning" på Ravelry. Fyra ledtrådar släpptes i början av juli, och det gick att få ledtrådarna på svenska också, vilket jag valde. Jättekul stickning, men jag valde en egenkomponerad avslutning. Och jag är riktigt nöjd med mitt beslut att göra den till en top. Mönstret finns att köpa på Ravelry och heter Levnadslust, av Yarn-Madness.
Så här blev min:
Fram
Bak



















Stickad i Regia Cotton Andorra color, med stickor 7 mm.

Plockandet fortsätter här hemma och skåp och lådor får sig en ordentlig översyn. Rensat ut mycket som inte används, så nu finns det plats till allt från husbilen. Känns väldans bra!

Nästa stora projekt gäller mitt garnlager. Har tänkt att lägga in det på mitt Ravelry-konto!!! Huga, det blir nog ett fleradagarsjobb...... Men först ska jag se till att få igång något på stickorna. Måste ju ha ETT "sticke" på gång i alla fall!

Ha de' gott!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Jisses, vad många härvor garn du har, nu ska det stickas :-)

Vi har ju båda vinthundar och de tillhör väl inte de mest lättdresserade av hundar...

Halländska godnattönskningar
(om du inte jobbar förstås).