Sidor

tisdag 24 september 2013

Jag tror bestämt....

... att blogger lever ett eget liv! I alla fall så har mina inställningar ändrats! Och så vitt jag vet har jag inte gjort det! Och inte gick det att få tillbaka det som jag vill ha det! SUCK....
Därför har jag gått och grunnat på om jag ska fortsätta med det här??? MEN, jag gillar ju att skriva om mina stickprojekt och min övriga vardag. Kanske finns det något annat alternativ med gratis bloggande att testa? Ja,ja, jag får se vad det blir framöver, och medan jag funderar blir jag kvar här!!
Nog gnällt för idag!

Stickat har det faktiskt blivit den här veckan. Fuskolle till F blev klar i tid.
En vanlig standardmodell. Gjorde inte kragen så hög, så den går att ha både enkel (som på bilden) och nerviken.
Mössor stickar jag också. Nummer ett till J 5½år och nummer två till hans pappa (våran son).Lika dana ska de få, men olika storlekar naturligtvis.
Roligt mönster att sticka och garnet är inte "fy skam" det heller. Järbo's Mellanraggi. Tror att 100 gram (ett nystan) räcker till båda mössorna.....
Mössorna är perfekta som jobbsticke, så jag måste ju ha något annat också.
Hade lite svårt att bestämma vad jag vill göra. Men så halkade jag in på en FB-grupp med mysteriesjalar...... Och på den vägen är det!
Ledtrådar på engelska(!!) är nedladdade och garnet är valt.....











Ett av alla (!) mina "fynd" på Tradera. Wollmeisegarn i limegrönt med lite skiftningar i gult. Hoppas jag reder ut mönstret......

30 000 besökare (/sidvisningar) har jag passerat och snart firar jag 3 (tre) år med bloggen. Det är väl värt att fira?? Ska fundera ut något, så håll utkik framöver.....

På återseende!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Ja men det så klart att du ska fortsätta blogga. Lite bloggstrul får man liksom räkna med. Mössorna blir mycket fina, jag gillar färgkombinationen. Och jag får nog besöka Tradera lite oftare.

BLOGGA VIDARE!

Bästa Hälsningar
Eva i Falkenberg