Sidor

onsdag 25 september 2013

Var ju bara tvungen!

Att börja sticka på mysteriesjalen som jag valde garn till! Mössorna gömdes undan i rask takt!!!
Mönstret heter Los Lirios (by al-abrigo) och är en MKAL på Ravelry.
Så här ser den ut, efter att första ledtråden (av fyra) är stickad. Jag är nöjd med mitt garnval och hoppas innerligt att det ska räcka till den mindre storleken. Jag bör få någon meter över om garnåtgången stämmer.....
Det är så kul att sticka sjal igen, så jag har svårt att släppa stickorna! Men det finns ju en del annat som måste göras. Som t.ex. gå på obligatorisk föreläsning/information i två timmar, om "Samverkansavtal" . Hur kul är det på en skala...???? Ja, ja nu är det gjort, så då kan man unna sig en skön höstpromenad i solskenet med de fyrbenta vännerna. Sen blir det mer stickning!!

SES!!

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Så himla snygg! Båda sjal och garn!
Kram Henrietta

Pysselfarmor sa...

Spännande att se hur den blir! Vacker färg - gillar grönt.
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/