Sidor

måndag 18 november 2013

Långbänk?

Det är det med brillorna! Eller rättare sagt, nu är vi tillbaka på ruta ett. Gamla brillorna på och nya bågar och glas beställda. Hoppas nästa försök går bättre, eller det kan väl knappast gå sämre???

En vecka försvinner snabbt och faktiskt har jag fått stickat färdigt min mysteriesjal!!
Nöjd med garn och pärlor, MEN tycker inte det var någon kul stickning. Jag gjorde den mindre varianten och hoppas att jag kommer att trivas med den......







Det blir i alla fall inte någon mer Changement på mina stickor!

Grått och trist väder har det varit de flesta dagarna. Men söndagen bjöd på SOL. Så naturligtvis passade vi på att förena nytta med nöje??!!
Svärsonen hade klyvt en del ved! Som behövdes staplas! Så vad gör man inte för att få lite frisk luft och lite solstrålar på sig! Det blev ett par timmars jobb, men ändå var hälften av högen kvar när vi åkte hem.
Dessutom är det ju lite mer att röja i hagarna, Söndagens väder inbjöd till att påbörja detta så smått.
Innan vi åkte hem passade jag på att hälsa på gårdens hästar. Tre stycken Araber.
Dottern hoppar fortfarande kring med kryckor, men får belasta liiite nu. Kan säga att hon har abstinens för att det inte går att rida med gipsad fot.!!! Det är minst fyra veckor till innan gipset kan tas bort.

Nu ska jag fundera på vad jag vill ha på mina stickor! Lovikkavantar, kanske???

SES!!

3 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Hoppas det blir bra nu med glasögonen. Sjalen ser fin ut och har en vacker färg. Vad var det som gjorde att du inte gillade stickningen?
Skönt att ha ved när kylan kommer. Bra motion kanske också ;-)

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Siv sa...

Tyckte det där med förkortade varv i slätstickning var så enahanda. Gillar att sticka spets!

Eva Hudin sa...

Läcker sjal, kanske passar bra till julen även om färgen är all seasons. Alldeles för mycket pill för mig. Jag blir lite nostalgisk när jag ser bilden från dotterns ställe, jag har ju själv haft det så.

Nu regnar det och blåser på den här sidan, riktigt höstväder!