Sidor

måndag 25 november 2013

Nya brillor!

I lördags fick jag hämta mitt andra par brillor hos Optikern! YES!!!! Äntligen funkar det! Trots att jag var tvungen att välja en annan typ av båge, så är de här helt OK! Kanske inte lika "tuffa/fräsiga", som första paret. MEN de här passar mitt synfel och det är väl huvudsaken?? Ingen huvudvärk och ingen yrsel, utan allt på rätt plats. Är sååå nöjd!
Har stickat på barnbarnets Pippitröja med mörkblå bottenfärg utan några bekymmer. Nu kanske det finns hopp om en färdig tröja???

Så är det äntligen GLÖGG-tid! Sommarens inköp av Tranbärsglögg är testad. Supergod!!
Hoppas det går att få tag på mer.....
Lite andra glöggsorter har burits hem, så det får bli ett omdöme när de är provsmakade.

Ny MKAL-sjal har jag valt och även garn till den. Tog ett garn från sommarens besök på Ullcentrum i Löttorp.
Alla ledtrådarna har kommit ut, men det spelar mindre roll. Det är ju bara att ta "en i taget", tills allt är klart. Får se när jag börjar med den. Just nu är jag inne i ljudbokslyssnande och då passar det bättre med enkel pippitröja på stickorna.

I helgen har "morsgrisen" Q fyllt 9 år!

Bara lite grå om nosen, men det märks ändå att det inte är någon unghund vi har längre. Ligger gärna i mattes säng och sover hela dagarna.....

På återseende!!

Inga kommentarer: