Sidor

onsdag 6 november 2013

Tredje gången gillt??

Hoppas att det stämmer! För det är hopplöst att justera in nya brillor! Och nu är det som sagt tredje gången jag har varit hos OPTIKERN. Just nu känns det som det ska funka, men vis av erfarenheten är det väl bara att vänta ett par dagar och se om tillvaron försvinner i ett töcken. IGEN!
Medan brillorna funkar har jag gett mig på ett STORT projekt! Jag har börjat lägga in mitt garnlager, min STASH, på Ravelry!! Tänkte att jag skulle få lite bättre koll på vad som finns i mina lådor!! Men efter två timmar vid datorn och bara en liten låda klar, vet jag inte om jag vågar fortsätta! Min "stash" kommer att bli enorm!!!!! Fast jag kan ju "sålla" lite och bara lägga in sockgarnerna, t.ex. Mannen hejar på och tror kanske att det kan bli köpstopp, när jag vet vad som finns i lådorna! Han känner mig väl bättre än så, efter alla år........??

På stickorna växer en MKAL, långsamt fram. Långa varv och så pärlor! Tredje ledtråden är påbörjad. Jag ligger lite efter, för fjärde ledtråden har kommit ut. Men vad gör det, den blir nog färdig så småningom.

Changement Mystery KAL, finns här. Jag hade tänkt mig mörkgröna pärlor, men när jag räknade de jag hade, fattades nästan hundra stycken. Så då fick jag improvisera lite och ta till de svarta pärlorna oxå. Det blir nog bra när det är klart, trots allt!
En sjal ska det bli. Så jag misstänker att det är uddspetsen jag håller på att sticka. Tycker att det kul när jag inte vet hur slutresultatet ska vara. Det blir mer utmaning på det viset. Mönstret är inte svår, men det är "pilligt" med pärlorna.
Sylta-sockorna växer långsamt de också. Medan Pippitröjan ligger helt i träda! Ja,ja förr eller senare blir det klart! Man behöver väl inte ha så bråttom! Eller??

Hösten har inträtt med blåst och regn! Nu är det riktigt Novemberväder. Och så har mörkret infunnit sig. Vissa dagar blir det ju inget riktigt "dagsljus". Men det är väl bara att tända läslampan, plocka fram sticket och "kura skymning"!
Boklyssnandet ligger även det i träda. Går ju inte att lyssna på spänningsböcker och räkna maskor samtidigt! Inte ens jag med min simultankapacitet klar det!! Men det blir väl enklare stickprojekt framöver och då blir det lyssna av!

Ha de' gott i höstrusket!!

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Roligt med hemliga stickningar :) Synd att jag missade dig i tisdags!
Hoppas vi ses snart!
Kram Henrietta

Pysselfarmor sa...

KAL är spännande och jag har deltagit i några. Din sjal ser ut att bli fin!
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/