Sidor

söndag 1 december 2013

Adventstid.

Ja, nu går det undan! Innan man vet ordet av är det JUL!!

Visst är det mysigt att få plocka fram ljusstakar och stjärnor! Men resten kan jag faktiskt klara mig utan!
Trots det blir det ju jul, även hos mig. Men det där med tomtar, det är inte riktigt "min grej". Det blir väl som vanligt framåt jul, lite sill och Jansson, en pytteliten julskinka och rödkål. Sen får det nog räcka!!
Funderar allvarligt på skippa julgranen i år! Men jag får väl inte bestämma det där själv....






Veckan som gått har varit omtumlande. Både minus och plus. Orskaen får vänta tills allt har lagt sig. Men nu är det i alla fall ljus vid horisonten.
På plussidan är ju naturligtvis barnbarnen! Och i veckan hade vi yngsta killen (6 år på nyåret) hos oss, när dagis var stängt. Så härligt att få rå om dom på tu  man hand!
Det blev mycket lek, filmtittning och besök i lekparken! PUH, tur att det inte är varje dag......

Vi har varit på utflykt i helgen (plussidan). Det blev många mil i bilen, så sticket fick följa med.
Vi stannade till i Tanumshede och tittade på de magnifika hällristningarna!


Det är några år sedan vi var där för första gången, så jag hade glömt hur mycket det fanns! Visst blir man imponerad av storslagenheten!?

Någon novembersjal har jag inte påbörjat! Det får bli ett senare projekt! I stället hoppade jag på en annan MKAL, Morgentau Första ledtråden kom idag! Men eftersom jag snart ska åka till jobbet, så börjar jag nog inte förrän i morron.

Nu får ni ha en fortsatt fin 1:a Advent!

SES.....

1 kommentar:

Henrietta sa...

Härligt med lite plus! Minusen vill man inte ha även om de kommer.
Kram Henrietta